Peste 400 de angajaţi şi 40 de IMM-uri își vor dezvolta competențele și activitatea de export prin proiectul „Pașaport de Export”, organizat de către Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România în parteneriat cu Google.
Pentru ”Pașaport de Export” au fost selectate peste 40 de întreprinderi mici și mijlocii, în valoare de un milion de euro, se va derula în perioada februarie 2020 – august 2021. Pentru a se putea înscrie, companiile trebuie să fie întreprinderi mici și mijlocii, să activeze în cel puțin unul dintre domeniile din Strategia națională de competitvitate și să dorească să implice angajați.
Printre domeniile în care trebuie să funcționeze IMM-urile se numără bioceonomia, biotehnologie, producție industrială și turismul.
Proiectul va contribui la digitalizarea activităților de internaționalizare a firmelor deoarece doar 3 din 10 IMM-uri sunt prezente în mediul online, cu propiul lor site web.
Ce face proiectul „Pașaport de Export”
Creșterea gradul de conștientizare a angajatorilor | Formează peste 400 de persoane în domeniul exporturilor |
În peste 40 de IMM-uri vor fi introduse programe de învățare la locul de muncă | IMM-urile își vor alege țările potrivite pentru export și să înțeleagă procesul logistică și plăți |
În cadrul proiectului va fi elaborat „Ghidului Exportatorului”, care va crea premisele pentru creșterea competitivității prin inovare pe termen mediu și lung. Acest ghid va fi un instrument care va descrie parcursul optim de urmat de o întreprindere pe termen lung pentru maxim de competitivitate în activitățile de export și va permite celor 40 de întreprinderi care îl vor implementa să își poată instrui personalul actual și viitor în vederea eficientizării la maximum a activităților de export.
Prin colaborarea cu Google, companiile vor fi ajutate să aleagă țările potrivite pentru export pe baza datelor puse la dispoziție de companie, să înțeleagă procesul de export, logistică, plăți, precum și cunoștințe cu privire la promovare și marketing.