Cariere

Inteligența Artificială rafinează activitatea de recrutare a candidaților

Departamentele de resurse umane primesc ajutor din partea Inteligenței Artificiale în procesul de recrutare a candidaților potriviți pentru locul de muncă disponibil. Aplicația Candidate Fitness utilizează Machine Learning pentru a rafina căutarea de CV-uri.

Inteligența artificială pătrunde din ce în ce mai mult în departamentele de resurse umane din companii. Selecția candidaților care se înscriu la concursul pentru o slujbă este una dintre activitățile consumatoare de timp, mai ales atunci când este un post râvnit de multe persoane. Pentru această activitate au apărut mai multe aplicații automate, printre care și Candidate Fitness, lansată de eJobs.

Pe platforma de recrutare eJobs România au fost înregistrate peste 4,5 milioane aplicări în prima jumătate a anului pentru locurile de muncă oferite. Numărul de slujbe postate în primele șase luni se ridică la 70.000, ceea ce ne arată mărimea numărului de aplicări pentru fiecare loc de muncă oferit (o medie de 65 de aplicări).

„Munca unui recrutor este mai dificilă decât ne putem imagina – Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Evident, cu cât primele recomandări de CV-uri sunt ale unor candidați compatibili cu jobul, cu atât recrutarea va fi mai eficientă și mult mai rapidă.

Compania a lansat Candidate Fitness, o aplicație care rafinează căutarea clasică și detectează instant dacă anunțul unei companii se potrivește căutării unui candidat. Iar aceasta indiferent dacă anunțul conține termenii căutăți de aplicant sau doar termeni din același câmp semantic.

Candidate Fitness selectează aplicările astfel încât posturile oferite de angajator să apară ca recomandări în anunțuri similare. Atunci când este calculat gradul de similitudine dinte aplicanți și anunțul de angajare sunt urmărite experiențele anterioare ale candidaților, timpul petrecut la fiecare loc de muncă, abilitățile, inclusiv limbile străine cunoscute, și orice alte informații relevante în legătură cu cerințele anunțului.

Practic, va fi eliminată posibilitatea ca sugestiile din căutarea unui angajator să nu fie compatibile cu slujba oferită. Adică nu vor mai fi cazuri în care printre primele recomandări de angajați să apară un șofer sau un agent de vânzări la un loc de muncă în IT.

Echipa de Machine Learning din cadrul eJobs a lucrat timp de un an la programarea algortimului complex de relevanță care compară anunțurile de angajare cu CV-urile aplicanților.

Dintre anunțurile de angajare postate în acest an, cele mai multe sunt în sectorul de Comerț și Retail, cu un total de 13.500 de locuri de muncă. Pe locul secund se află sectorul Serviciilor cu 7.800 de joburi i cele din IT cu 7.500 de poziții. Sectorul IT a adunat în total aproape 500.000 de aplicări pentru locuri de muncă disponibile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *