Antreprenoriat social

Brutăria MamaPan ”coace” locuri de muncă pentru mămici și femei

Brutăria MamaPan a primit premiul pentru Antreprenoriat Social în cadrul galei anuale Campioni în Business, organizată de Enterprise Investors, BCR, PwC România şi Asociația Triple Helix.

Povestea brutăriei a început în urmă cu patru ani, când Irina Sorescu şi Corina Munteanu, au decis că este timpul ca și mamele aflate în situații dificile în viață să aibă un loc de muncă unde să fie fericite, împlinite şi să aducă pe piaţă un produs autentic şi sănătos.

MamaPan s-a înființat ca o afacere de tip social, afacere fiind orientată spre vânzare si profit si în acelasi timp social, atât prin persoanele angajate căt și prin reinvestirea profitului tot către activități sociale.

Mame care îşi cresc copiii singure sau femei care au mai mult de doi copii minori în întreţinere. Așa sună descrierea canditatului ideal pentru MamaPan. Deşi angajatorii se feresc de obicei de persoane care să corespundă unei astfel de descrieri, MamaPan are nevoie tocmai de aceste calități.

Astfel, brutăria a fost înființată cu scopul creării de locuri de muncă pentru aceste mame, care cresc de unele singure copiii sau femei aflate în situații economice și sociale mai dificile.

Pentru a putea asigura un program care să li se potrivească mânușă, unele lucrează full-time, altele part-time. Femeile nu lucrează cu schimb de noapte, iar programul este flexibil, făcut în funcție de nevoile fiecăreia.

Pe lângă venitul constant și sigur, locul de muncă de la brutărie le-a permis femeilor să acceseze credite bancare și să beneficieze de asigurări de sănătate pentru ele și membrii de familie care nu erau asigurați înainte.

Este vorba despre acele femei care pornesc cu un dezavantaj încă de la primul interviu, pentru că angajatorii presupun că o femeie care are trei copii în grijă se dedică mai puţin timp muncii – Irina Sorescu.

Nu doar mamele singure sunt binevenite în familia MamaPan, ci și persoanele cu dizabilități fizice sau mintale, tineri care au părăsit sistemul de protecție a statului sau victimei ale violenței domestice.

Brutaria MamaPan e un model altfel, de a face produse naturale, sanătoase și gustoase, sustinând persoane pentru care ar fi mult mai greu să își găseasca un loc de muncă și care sunt în situații de viață dificile.

„Cel mai important lucru a fost că am reușit în toată perioada asta să aducem lângă noi foarte mulți oameni care să ne sprijine în relațiile cu clienții și partenerii”, spune Irina Sorescu.

Lipsa unei rețele de distribuție a produselor, a unui portofoliu de clienți și a unui sistem de proceduri interne sunt principalele provocări ale oricărui startup la început de drum. La care s-au mai aduăgat și lipsa experienței angajaților în domeniul panificației.

Despre brutăria MamaPan

Este un business social care angajează femei aflate în situații dificile în viațăPrincipala sursă de finanțare a fost grantul european de 180.000 euro
Echipa MamaPan angajează și persoane cu dizabilități sau victime al violenței domesticePeste 20 de femei lucrează la MamaPan

Totodată, conceptul implică o altă dimensiune și anume profitul, care este folosit tot în scopuri sociale. Fie pentru dublarea numărului locurilor de muncă sau creşterea salariilor angajaţilor, fie pentru dezvoltarea afacerii.

Echipa MamaPan se implică și în donații sociale și colaborează constant cu organizaţii ca Fundaţia „Sfântul Dumitru“ şi cu Asociaţia „Şansa Ta“, cei care oferă hrană nevoiaşilor într-un centru de zi. Astfel, o parte din produsele lor, în funcție de capacitatea de producție, ajunge la aceste fundații. 

Principala sursă de finanțare a brutăriei a fost grantul european de 180.000 euro, investiție folosită pentru achiziția de echipamente și costurile de funcționare până la sfârșitul anului 2015.

Peste 20 de femei din grupuri defavorizate, cu vârste cuprinse între 30 – 55 de ani, au fost angajate la brutăria MamaPan. În fiecare an au existat peste 700 de beneficiari ai proiectului și au fost ajutați peste 100 de oameni cu intoleranțe.

MamaPan este brutăria cu maia care aduce în comunitate pâine sănătoasă, hrănitoare și gustoasă, crescută cu maia, fară drojdie comercială. Este o întreprindere socială, un proiect al CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate, o organizaţie non-guvernamentală care de peste un deceniu promovează integrarea principiului egalităţii de şanse pentru femei şi bărbaţi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.