Două dintre cele patru categorii de câștigători desemnați în ediția 2020 a cărții Superbrands, Leadership și Superbrandul anului, au fost adjudecate de companiile cu acționariat sută la sută românesc Dedeman și Fan Courier.
Din întâmplare, cele două mari companii românești sunt afaceri de familie, fiind fondate de câte doi frați, alături de care, doar în cazul Fan Courier , a fost prezent încă un fondator, Felix Pătrășcanu. Proprietarii afacerii Dedeman sunt frații Pavel și Adrian Dedeman. Fondatorii Fan Courier sunt frații Adrian și
La celelalte două categorii, pentru Dinamism și, respectiv, Încredere, au fost desemnate câștigătoare, fiind în asentimentul publicului și al juriului deopotrivă, brandurile Netflix și Visa.
Cartea “Superbrands”, instrumentul de referinţă pentru publicul interesat de dinamica pieţei, este o radiografie a strategiilor creative ale brandurilor ce contribuie prin cultura de branding pe care o propun, la educarea consumatorului în spiritul calităţii vieţii.
În România, ca oriunde în lume, statutul de Superbrand consolidează poziţia unui brand în piaţă, îi adaugă prestigiu şi îi reasigură pe consumatoris au pe partenerii de afaceri de faptul că alegerea lor este garantată de o reputaţie impecabilă şi o promisiune îndeplinită.
Podiumul Galei Superbrands România a onorat, la această ediție:
- Brandurile validate cu statut de Superbrand din piaţa românească (27): Ariel, Borsec, Bonduelle, Castrol, Catena, DHL, Edenred, FAN Courier, Garanti BBVA, Gerovital, Humanitas, Jidvei, JW Marriott, Lenor, Medlife, Mobexpert, Ocean Fish, Olympus, Oral B, Orange, Pampers, Pandora, Profi, Rompetrol, Scotch Brite, Untdelemn de la Bunica, Visa.
- ”Guest brands” cu o cultură de branding model: Artmark şi Romania Insider, sau în plină ascensiune, precum 5togo şi Asociaţia Română de Relaţii Publice (ARRP).
- Marii câştigători ai trofeelor propuse de către Superbrands în premieră şi pentru România, la ediţia aniversară din 2020: trofeul Superbrandul Anului, a fost decernat companiei româneşti FAN Courier. Alte trei trofee au fost oferite după cum urmează: Categoria Încredere – Visa; Categoria Dinamism – Netflix; Categoria Leadership – Dedeman.
Vezi aici detalii despre Superbrands de la Cătălina Rousseau, managing partner BDR Associates
Toate companiile prezente în Superbrand aduc o contribuţie excepţională, atât la dezvoltarea culturii de brand, cât şi la formarea specialiştilor în domeniu – Cătălina Rousseau, Country Manager Superbrands România.
Gala Superbrands, desfăşurată la J.W. Marriott Hotel, s-a bucurat de participarea a aproximativ 160 de reprezentanţi de vârf ai mediului de afaceri, ai unor instituții guvernamentale și neguvernamentale, oameni de cultură sau din industrii creative, personalităţi marcante, lideri de opinie din diferite domenii, jurnalişti de prestigiu. Maestrul de ceremonii a fost Colin Lovering, Vice-Președinte Camera de Comerț Româno-Britanică şi Partener – Brainovate, iar momentele artistice de înaltă ţinută au fost asigurate de Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”.
Evenimentul a fost organizat de către agenţia de comunicare strategică, BDR Associates, care administrează programele Superbrands pentru România încă din 2005. Agenția sărbătorește 25 de ani de activitate în România, în 2020.
Cifrele Superbrands România:
- 15 ani de excelenţă în branding;
- 9 programe Superbrands, 9 cărţi Superbrands (7 ediţii Consumer Superbrands şi 2 ediţii Business Superbrands);
- Între 1.500 – 2.000 de brand-uri din peste 50 de domenii de activitate, jurizate în cadrul fiecărei ediţii;
- 350 de poveşti de succes spuse de brand-uri în cadrul cărţilor Superbrands;
- 230 de personalităţi ale mediului de afaceri din România au făcut parte, în timp, din Consiliul de onoare Superbrands;
- Parteneriate derulate în aceşti ani cu instituţii de cercetare de prestigiu precum Ipsos, Nielsen sau IMAS;
- Peste 20.000 de cărţi Superbrands distribuite la nivel naţional şi internaţional;
- Programele au adus recunoaştere pentru mai mult de 180 de Brand Guardians din diverse companii şi domenii de activitate, specialişti în branding, marketing şi comunicare, care au contribuit la succesul brand-urilor pe piaţa din România.
Organizaţia Superbrands operează în peste 89 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 25 de ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate de branding şi prin publicarea volumelor “Superbrands” care omagiază cultura reputaţională a brandurilor, precum şi industria comunicării din fiecare ţară.