Antreprenori

Povestea businessului muzical creat de o fostă corporatistă

Laura Sgărcitu a decis în urmă cu câțiva ani să părăsească postul de manager în comunicare de la Coca-Cola și să-și deschidă, împreună cu Florentin Milcof, compozitor,  un business… muzical: Trupa Othello.

În urmă cu doi ani, când Florentin lucra cu Mike Godoroja&Blues Spirit, iar Laura se ocupa de comunicarea acestei trupe, au decis repede că vor să inființeze un ceva, un business în domeniul muzical, în care fiecare să se ocupe de ceea ce știe ai bine și îi place: Florentin să cânte, Laura să facă marketingul de business.

Înainte de a înființa această afacere despre care să se poată spune că este o poveste a unui business muzical creat de o fostă corporatistă, nu au făcut niciun studiu de piață pentru a vedea cui se adresează sau dacă sunt cerute astfel de servicii pe piață. Pentru că știau deja care este publicul-țintă, au pornit de la premisa că un act muzical de calitate va avea întotdeauna adepți.

„Publicul nostru este unul tânăr, educat, format mai mult din corporatiști, o zonă foarte familiară mie, de altfel”, precizează Laura. Publicul trupei Othello este format din oameni ocupați, care nu vor și nici nu au răbdarea să gestioneze, pentru evenimentele lor chestiunea cu muzica, adică trupe,tehnicieni, etc.

Trupa Othello, Othello Trio și Cântecul tău sunt cele trei componente ale businessului muzical creat de Laura și Florentin în 2017. Trupa Othello este produsul muzical integrat, destinat evenimentelor private sau corporate, care cântă, în general, coveruri, muzică mainstream, muzică clasică, jazz, instrumentală, etno și folclor tradițional.

Trupa Othello este un business care funcționează mai degrabă prin ”word of mouth” (recomandari), pentru că oamenii se bazează, de obicei, în astfel de alegeri, pe opinia prietenilor.

Oamenii vor să plătească un serviciu complet, de bună calitate, fără bătăi de cap, de aceea am ales să creăm un produs integrat- Laura Sgârcitu

A doua componentă a a businssului muzical este Othello Trio, care cântă piano blues – un produs unic în România prin faptul că trupa pune în evidență pianul și nu chitara – instrumentul folosit în principal în blues. Este, de fapt, un produs de nișă, de festival, care nu se poate vinde foarte ușor. Dar publicul-țintă este unul ceva mai matur, care își urmărește trupa preferată în concertele și festivalurile la care este prezentă.

Care este necesarul de finanțare pentru a înființa o trupă de muzică?

  • Instrumente muzicale
  • Echipamente audio-video
  • Costume de scenă
  • Auto pentru transport trupă și echipamente
  • Lichidități pentru acoperirea costurilor cu deplasările la clienți și alte cheltuieli

Cântecul tău este componenta de business care se ocupă de  crearea unor cântece personalizate. Pe baza unor versuri compuse despre persoana respectivă, se alege muzica îndrăgită de aceasta, iar noi compunem o melodie-cadou. Este un produs care aduce multă emoție, indiferent de versurile furnizate de către doritori.

Laura Sgârcitu nu a fost dintotdeauna antreprenor muzical. Cu ceva timp în urmă, doar câțiva ani, Laura era în echipa de comunicare pentru Coca-Cola, o multinațională cu istorie veche pe piața românească. Deși a avut o mulțime de lucruri de învățat dintr-o corporație atât de mare, Laura precizează că u se vedea îmbătrânind într-un mediu destul de strâmt, care nu era deloc pe placul ei.

Pentru a înființa un business durabil trebuie să ai multă răbdare, spune Laura, mai ales când lucrezi cu artiști, care nu sunt deloc ușor de mulțumit. Se adaugă clienții, cei mai importanți de fapt, care vor ca tot evenimentul să iasă perfect indiferent de câte piedici pot apărea pe parcurs.

Businessurile create pe zona muzicală presupun, aidoma unui business clasic și resurse financiare importante, și resurse umane și de networking. Trupa Othello sunt în cautarea celei mai bune formule.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.