Antreprenori

Peste 90% dintre antreprenorii din turism se autofinanțează

Autofinanțarea, creditul bancar și creditele oferite de furnizori au fost principalele modalități de finanțare utilizate de societățile din turism în 2019.

Peste 90% dintre societățile din turism s-au autofinanțat, în timp ce doar 23% au apelat la un credit bancar anul trecut, relevă a doua ediție a barometrului turismului, „Carta Albă a Turismului din România”, realizată de Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări.

Creditele bancare au fost accesat mai mult de unitățile de cazare (27%) prin comparație cu agențiile de turism (17%). În contrast, unitățile de cazare au utilizat mai puțin frecvent finanțare prin leasing (8%) față de agențiile de turism (24%).

Carta Albă arată performanțele turismului din anul 2019, prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri și vulnerabilități – Florin Jianu, președinte CNIPMMR.

Cât privește fondurile nerambursabile, doar 7% dintre antreprenori au accesat anul trecut o finanțare din fonduri europene. În același timp, doar 18% dintre respondenți ar fi dorit să acceseze fonduri europene anul trecut.

Nivelul mediu al finanțărilor din fonduri europene se ridică la aproximativ 155.000 euro. Unitățile de cazare sunt cele care solicită, mai frecvent, o finanțare mai mare, de circa 260.000 euro.

Modalități de finanțare utilizate în turism

  • Autofinanțare – 92% în 2019 față de 77% în 2018
  • Credite bancare – 23% în 2019 față de 28% în 2018
  • Credit furnizor – 21% în 2019 față de 13% în 2018
  • Fonduri nerambursabile – 18% în 2019 față de 7% în 2018

Studiul a fost realizat la nivel naţional, pe un eşantion de 909 respondenţi, reprezentanţi ai agenţiilor de turism, unităţilor de cazare şi restaurante, din fiecare regiune de dezvoltare a României.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *