Antreprenori

Despre 7card, abonamentul la săli de sport şi wellness pentru angajaţi

Andrei Crețu, împreună cu Iulian Cârciumaru, colegul său dintr-o corporație de consultanță, au decis ca în 2011 să introducă în România conceptul de abonament cu acces simultan la mai multe săli de sport și wellness.

Începând cu o investiție înițială de aproximativ 100.000 euro, înființarea business-ului 7card nu a fost tocmai un pas ușor. Deși serviciul nu a prins din prima pe piață, cei doi parteneri nu s-au dat bătuți. Un an mai târziu au reușit să emită prima factură.

În tot acest timp, Andrei și Iulian au încercat să adapteze serviciul lor atât pieței locale cât și potențialilor clienți. Chiar dacă profitul a întârziat să apară, compania nu a pierdut niciodata bani la nivel lunar.

Experiența dintr-o corporație l-a ajutat foarte mult pe Andrei în punerea pe picioare a businessului 7card, fiind expus la difertite proiecte, industrii si arii functionale în anii în care a fost angajat în firma de consultanță.

Nu îmi pare rău absolut deloc că am avut aceasta etapă în consultanță – Andrei Crețu

În urmă cu trei ani, Andrei Crețu a fondat și 7V Capital, un fond de investiții care cuprinde un portofoliu de cinci-șase companii. Majoritatea startup-urilor în care Andrei investește sunt companii sustenabile și scalabile, în general din domeniul tech. Un exemplu este Confidas, platforma care ajută micile companii să prevină riscul de rău-platnici, precum și un alt business de abonamente la vinuri numit Wineful.

Din 2016 și până în prezent, cei doi au investit aproximativ 2 milioane euro în mai multe businessuri din tehnologie. Cea mai nouă finanțare a primit-o startup-ul Flip, platforma care dezvoltă un marketplace dedicat exclusiv vânzărilor de smartphone-uri second-hand. Startup-ul a atras o finanțare de 120.000 euro din partea V7 Capital, împreună cu GapMinder și Difrnt Agency.

Vezi aici ce a declarat Andrei Crețu, co-fondator 7card, pentru Adevărul Financiar Live

Când vine vorba despre criteriile de selecție ale statup-urilor, contează foarte mult rezistența și capacitatea companiei de a trece peste orice problemă, de a identifica vulnerabilitățile serviciului și de a perservera. De asemenea, contează ideea și domeniul în care activează startup-ul, ”însă nu vom investi doar pe baza unei idei frumos creionate”, adaugă Andrei Crețu.

În vara acestui an, 7card a fost cumpărat de Sodexo, liderul mondial pe piața de beneficii salariașe, într-o tranzacție de câteva milioane de euro.

7card are un portofoliu de 1.800 de clienți, zona de beneficii extrasalariale fiind ocupată de companii din zona de IT si software, dar și retaileri și instituții publice. Platforma pune la dispoziție companiilor aproape 700 de centre sportive din toată țara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *