Antreprenori

Companiile Amber și Scorpio Games fuzionează pentru nivelul următor

PositronX_

Amber, producător independent de gaming care s-a extins recent în Mexic, fuzionează cu Scorpius Games, va putea dezvolta jocuri pentru PC și console.

Pe piața din România, unde aproximativ 6.000 de persoane lucrează în industria de gaming, Amber se află pe locul al patrulea, cu un total de circa 450 de angajați în prezent. Majoritatea celor implicați sunt angajați la una dintre companiile mari la nivel global, respectiv Electronic Arts, Ubisoft și Gameloft, care au împreună peste 4.000 de salariați.

Amber a fost înființată în 2013 și a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 13 milioane dolari, aproape dublă față de cea din 2018, de 7,55 milioane dolari. Pentru acest an, estimează atingerea unor venituri de 20 milioane dolari, menținând creșterea accelerată de anul trecut.

Recent a deschis un birou în Guadalajara, Mexic, unde vor fi angajați 60 de oameni de la început. Deschiderea unui studio în Mexic a fost motivată de apropierea față de Statele Unite ale Americii, atât geografic, cât și ca fus orar. Companiile din SUA sunt printre principalii clienți ai Amber, care furnizează servicii pentru producătorii de jocuri.

Vom avea un studio complet pentru dezvoltarea de jocuri în Guadalajara și o echipă de testare care va lucra cu cele din România – Tudor Postolache, Head of Operations Amber

Compania a deschis, anul trecut în octombrie, un birou și la Botoșani, de unde furnizează servicii de testare pentru jocurile la care lucrează. Dezvoltarea s-a făcut exclusiv cu bani din fondurile proprii, fără a apela la credite bancare sau investitori.

Dezvoltarea va continua, compania având două țări pe radar pentru deschiderea unor birouri, una în Europa și una în America de Nord. O altă direcție de dezvoltare este încheierea de parteneriate sau fuziuni cu alte studiouri independente.

„Integrarea studioului Scorpius games are ca scop consolidarea poziției Amber ca nume de referință pentru dezvoltarea de jocuri pentru PC și console”, spune Mihai Pohonțu, CEO Amber. Prin Scorpius, compania deține drepturile pentru jocul PositronX, un shooter ce poate fi rejucat la infinit.

Dezvoltarea unui joc de la zero costă timp și bani, după care sunt necesare sume semnificative pentru promovare și marketing. CandyCrash, unul dintre cele mai cunoscute jocuri pentru smartphone și tabletă, ajunsese la venituri de 1,2 miliarde dolari în 2015, anul de vârf al CandyCrash, dar cheltuia 100 milioane dolari anual pentru promovare.

De aceea Amber se concentrează pe furnizarea de servicii (testare, dezvoltare, suport) pentru producătorii de jocuri. Printre companiile cu care lucrează se găsesc Disney, NBC Universal, Paradox Interactive, Rovio și That Game Company.

La nivel global, un sfert dintre veniturile din jocuri sunt încasate de pe piața chineză, urmată îndeaproape de SUA. Veniturile din jocurile pentru mobil sunt împărțite egal între cele din reclame și cele din achizițiile directe făcute de jucători.

Amber este controlată de doi acționari majoritari, Mihai Pohonțu și Dragoș Hâncu. Restul acționarilor sunt dintre angajații companiei, modelul de recompensare fiind acordarea de acțiuni angajaților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *