Antreprenori

Beneficiile extra-salariale pentru salariați nu îi costă nimic în plus pe angajatori

Adrian Sârbu, cofondator BenefitOnline

Benefit Online, singura companie din România care se ocupă de administrarea beneficiilor extra-salariale și-a majorat portofoliul de clienți cu 50% anul trecut, de la 200 de companii în 2018 la 300.

Numărul de angajați de care se ocupă în prezent Benefit Online a ajuns la 183.000 la sfârșitul lui 2019, iar în prezent la 187.000. Compania se ocupă de circa 5% din numărul total de angajați în sectorul privat din România.

Sumele alocate de companiile din portofoliul Benefit Online s-au ridicat la 227 milioane lei anul trecut, dublu față de 114 milioane lei în 2018.

Ne așteptăm la o creștere importantă a bugetelor de beneficii acordate prin BenefitOnline.ro, până la circa 350 milioane lei și 250.000 de utilizatori – Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro

Companiile oferă angajaților diverse beneficii în scopul de a le asigura acestora venituri mai mari, dar fără să achite toate taxele aferente veniturilor către stat. Cele mai utilizate beneficii sunt tichetele de masă, pe care le primesc peste 2,1 milioane salariați din România. Pentru acestea se achită suplimentar către statul român doar 10%, cât reprezintă impozitul pe venit.

La fel și pentru tichetele culturale sau voucherele de vacanță. Acestea sunt mai rentabile decât bonusurile sub formă de cash, pentru care trebuie achitate și taxele CAS și CASS, ceea ce duce la un procent total de 44%. Mai exact, pentru un bonus de 100 de lei plătit angajatului, compania mai plătește 75 de lei către bugetul de stat.

Cu taxe zero pot fi acordate serviciile medicale, fie abonamente, fie asigurări, sau pensii private, în limita a 400 euro pe an. La fel și cursurile de perfecționare, decontarea transportului la serviciu. De asemenea, tichetele sau cardurile cadou oferite pentru evenimente precum Crăciun, Paște, 1 Iunie și 8 martie pentru angajați sau pentru copiii minori, nu sunt purtătoare de taxe în limita a 150 de lei.

Benefit Online, care percepe un tarif între 1 și 5 euro pentru fiecare angajat aflat în administrare, are în ofertă 22 de categorii principale de beneficii pentru angajați. În total, oferă 3.761 de beneficii de la peste 2.470 de furnizori, inclusiv magazine pentru care se pot oferi vouchere cadou.

Companiile care lucrează cu Benefit Online pot stabili un buget limitat pentru fiecare angajat, iar salariații vor decide ce beneficii vor accesa. În funcție de beneficii, mai exact de taxele către stat, angajații vor primi o sumă mai mare sau mai mică.

Platforma BenefitOnline.ro este utilizată în acest moment de peste 187.000 de utilizatori de la companii care activează în industrii precum: Servicii (34,5%), IT & software (24,3%), Call center & BPO (18,7%), Producție (10,6%), Retail (6,4%) și Servicii Financiare (5,5%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *