Cum rezolvă head hunterii chestiunea noilor joburi de top management specifice erei digitale?

Trăim în era digitală, în care toate domeniile se dezvoltă din ce în ce mai rapid, pe baza unor inovații din ce în ce mai complexe. Astfel că, și ”industria” resurselor umane este foarte implicată în această schimbare continuă.

Apar denumiri noi ale joburilor și implicit responsabilități noi. Deci, și noi, headhunterii, trebuie să ținem pasul cu noile tendințe, să fim la curent cu noile funcții apărute pentru a avea o bază de date performantă și a răspunde cerințelor clientului în orice moment.

Spre exemplu, acum câțiva ani nu știa nimeni ce înseamnă exact un Chief Innovation Officer, asta pentru că nici nu exista acest rol în organigramă. Între timp, a devenit un rol important în dezvoltarea unei companii.

Definițiile de specialitate pentru managementul inovării sunt complexe, însă, pe scurt, înseamnă ansamblul acțiunilor dintr-o companie care favorizează dezvoltarea ideilor și produselor inovatoare, îmbunătățirea celor existente, implementarea și comercializarea lor pentru a crește eficiența și competitivitatea unei companii.

În termeni de resurse umane, acest lucru se traduce prin Director de Inovare și este responsabil, printre altele, de elaborarea strategiei de inovare a firmei, implementarea planului de realizare a strategiei de inovare, coordonarea culegerii de idei creative etc.

Acest rol a devenit unul cheie într-o companie deoarece ideile originale aduc o eficiență mai mare, revoluționează diferite procese și domenii și aduc implicit profit companiei.

Cele mai căutate roluri nou apărute sunt cele care îmbină creativitatea cu tehnologia. În topul lor se află: Creative Manager, Adwords Director, Analytics Manager sau Cybersecurity Manager.

Spre exemplu, dacă inițial Google permitea numai publicitate în motoarele de căutare, în prezent există mult mai multe tipuri de campanii și formate de publicitate, inclusiv Video sau Engagement Ad. Astfel, având variante tehnice multiple, ține de creativitate să le completăm pentru a atinge obiectivele și audiența dorite.

În ultimii ani cererea clienților pentru recrutarea acestor roluri a crescut.

Dacă acum 2 ani aveam una maxim două solicitări pe an pentru a selecta un Chief Innovation Officer, acum cererile lor s-au dublat.

Candidații nu sunt mulți momentan deorece este un domeniu nisat dar în următorii ani numărul vă crește de cel puțin 3 ori. Joburile erei digitale sunt și vor fi foarte bine plătite. Acest fapt vine la pachet cu a fi la curent mereu cu noile tehnologii, programe, soft-uri și a fi cu un pas înaintea concurenței, în ceea ce privește inovația.

Salariul unui Chief Innovation Officer începe pe la 3000 Euro net și poate să ajungă la 7000 Euro net plus bonusuri.

Se mai adaugă beneficiile precum: abonamente la sală, asigurări și abonamente medicale, work from home sau programul flexibil etc.

Avem deasemnea multe solictiari pentru top manageri și din domeniul IT/Digital. Noi plasăm aproximativ 10 candidați din top management anual și peste 20 de specialiști.

Anul trecut am plasat 4 Adwards Manageri, 3 Cybersecurity Directors și 3 Analytics Managers.

Salariile lor au variat intre 2500 Euro și 6000 Euro net plus bonusuri si beneficii.

Studiile arata că salariile din domeniul IT/tech/digital au crescut în ultimii doi ani cu 13% dar tot sunt mai mici cu 30-40% ca în Germania.

Candidații pentru aceste joburi sunt aproximativ 80% bărbați și doar 20% femei. Procentul femeilor va creste însă în următorii ani.

Tehnologia informației, robotica, învățarea automată și inteligența artificială sunt și vor fi cele mai dinamice și inovative industrii. Ele vor crea cele mai multe roluri și responsabilități noi în viitor.

Alte roluri noi cu care ne vom întâlni tot mai mult în viitor sunt: Gamification Marketing Director, Chief Automation Officer, Digital Removalist, Maritime Virtual Security Officer, Space Tour Guide, Nanotech Manager, Genetic Manager.

Concluzia este că profilul joburilor se schimbă profund, în sensul a ceea ce fac și cum fac persoanele cu o anumită ocupație activități specifice, lucru care vă impune atât adaptarea lucrătorilor, cât și a managerilor la noile tipuri de instrumente, dar și de organizații.

Acestea atrag după sine și școlarizări, cursuri și facultăți noi pentru a învață ce fac aceste roluri noi și a ține pasul cu digitalizarea și continua evoluție a tehnologiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *