Analize

Piața de flori din România se apropie de 100 milioane euro cifră de afaceri

În acest an, piața de flori din România ar putea ajunge foarte aproape de 100 milioane euro cifră de afaceri, potrivit analiștilor companiei de consultanță în afaceri KeysFin, după evoluția pozitivă din ultimii 5-6 ani.

Cifrele arată creșterea dublarea afacerilor cu flori, pe total piață, în 2018 față de 2014, și creșterea cu 6% față de 2017. În 2020, cifra de afaceri ar putea atinge 450 milioane lei, potrivit aceluiași studiu KeysFin, echivalent 96 milioane euro.

La sfârșitul anului 2018 erau înregistrate 830 ce companii având ca obiect de activitate comerțul și producția de flori, cu 36% mai mare față de 2014. Dintre acestea, mai puțin de jumătate au înregistrat profit, iar 373 au consemnat pierderi. Rezultatul net al tuturor companiilor din sector a fost pozitiv, cu un câștig de 20 milioane lei în 2018, mult peste pierderea netă de 12,5 milioane lei din 2014.

Cea mai mare companie din sector este Comgaby Moln, care deține lanțul de magazine Magnolia, cu o cifră de afaceri de 31,6 milioane lei (6,7 milioane euro) în 2018. Pe locul doi se află Flowers Market Holland cu 26,1  milioane lei (circa 5 milioane euro), iar pe locul trei este compania Flor de Los Andes, cu 17,6 milioane lei (3,6 milioane euro).

Citește aici despre afacerea Magnolia și Ioana Molnar, fondator: https://adevarulfinanciar.ro/99creativewomen/cine-este-antreprenoarea-din-spatele-celei-mai-mari-florarii-din-romania/

Majoritatea companiilor din domeniu (98%), au acționariat românesc, iar cea mai mare cantitate de flori comercializată pe piața din România (peste 90%) provine din import.

Creșterea acestui sector a venit doar din consum, ar putea veni și din producție în viitor – Roxana Popescu, Managing Director KeysFin.

Principala țară de origine a florilor este Olanda, de unde am importat în valoare de 78 milioane euro în 2018, respectiv 60% din totalul importurilor. Olanda este lider global la exportul de flori, cu o cotă de peste 40% din total în 2018 și o valoare de 3,7 milioane dolari.

Piața de flori

În acest sector lucrează 1.600 de salariați, cu o treime mai mulți față de nivelul înregistrat în 2014.

Piața de e-commerce din România crește de la an la an, iar obișnuința românilor de a găsi totul la un click distanță se regăsește și în cazul business-urilor florale. Potrivit datelor din domeniu, în 2019 existau aproximativ 150 de magazine online de flori, iar cele mai ocupate luni pentru acestea sunt lunile februarie, martie și decembrie.

Sărbătorile locale, precum 1 martie sau Dragobetele, dar și cele internaționale, precum Valentine’s Day sau 8 martie, contribuie așadar semnificativ la veniturile comercianților online de flori. În ceea ce privește avantajele competitive, majoritatea magazinelor online se întrec în a oferi durate mici de livrare a florilor, de chiar și o oră sau două, mizând pe spontaneitatea clienților.

Comerțul internațional de plante vii și produse de floricultură a înregistrat un deficit de 130 milioane euro în 2018, conform datelor INS.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *