Analize

Peste 80% dintre operatorii din turism dețin o asigurare pentru bunuri și clădiri

Asigurările CASCO și asigurările pentru clădiri și bunuri au fost cele mai utilizate tipuri de asigurări de către operatorii din turism anul trecut, arată barometrul turismului, „Carta Albă a Turismului din România”.

Procentul celor care își gestionează riscurile prin asigurări a crescut cu 15% anul trecut. Astfel că, aproximativ 80% dintre operatorii din turism dețin o asigurare. Cel mai ridicat procent al unităților care dețin asigurare sunt unitățile de cazare (87%), în timp ce restaurantele au cea mai redusă pondere (77%).

Studiul arată, de asemenea, o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediția precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul.

Operatorii din turism trebuie să fie pregătiți să gestioneze orice situație neprevăzută și să câștige încrederea clienților  François Coste, CEO Groupama Asigurări.

Astfel, lipsa personalului calificat în domeniu și costurile asociate cu retenția personalului sunt cele mai mari riscuri din prezent. Infrastructura este şi pentru operatorii din turism un punct critic. Calitatea infrastructurii de transport se află pe locul 3 în topul riscurilor menționate.

Studiul „Carta Albă a Turismului din România” analizează unitatile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a identifica performanțele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul urmator, precum și provocările și oportunitățile acestei pieței de turism din România.

Cele mai utilizate tipuri de asigurări

Asigurările CASCO – 50% Asigurare pentru clădiri și bunuri – 48%
Polițele de asigurare pentru bunuri și echipamentele firmei – 15% RCA – 46%

Studiul a fost realizat la nivel naţional, pe un eșantion reprezentativ de 909 respondenți, reprezentanți ai agențiilor de turism, unităților de cazare și unităților de servire a mesei (restaurante), din fiecare regiune de dezvoltare a României și din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii și mari).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *