Analize

Companiile vor experiențe memorabile pentru coeziunea și motivarea angajaților

Companiile din domeniile farmaceutic, agricultură, IT, FMCG și auto sunt, pe piața românească, principalii consumatori de evenimente corporate pentru angajați, clienți sau parteneri.

Dacă până acum 10 ani, firmele organizau în principal evenimente în țară, în prezent, datorită multitudinii de zboruri low-cost, optează din ce în ce mai mult pentru evenimente externe. Este vorba și despre întâlniri de afaceri, și despre proiecte de tip incentive, așa-numita industrie Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions – M.I.C.E.

Companiile cer experiențe memorabile, din partea organizatorilor, pentru coeziunea, motivarea și menținerea angajaților. Acordă o importanță deosebită evenimentelor companiile din domeniile farmaceutic, agricultură, IT, FMCG și auto. “Se remarcă o creștere mare pe segmentul IT, explicată atât prin dezvoltarea spectaculoasă a acestei industrii în Romania, cât și prin profilului angajaților IT, tineri, inteligenți și sofisticați”, a declarat Antonio Nițu, directorul general al Aerotravel.

Acum 10 ani, pretențiile companiilor nu erau foarte mari în materie de organizare de evenimente, acum acestea au strategii de comunicare, vânzări și training sofisticate, din care declină planuri coerente de evenimente corporate.

Capitalele europene se află într-o permanentă competiție pentru a se menține în top destinații pentru evenimentele corporate, Roma, Londra, Paris, Amsterdam și Berlin fiind printre cele mai căutate în acest scop. Europa este preferată nu doar datorită accesibilității, ci și pentru că este foarte ofertantă atât din punct de vedere al facilităților, cât și al conceptelor de evenimente.

Un astfel de proiect M.I.C.E. out-of-the-box, care pune accent pe experiențe memorabile, a fost organizat la Londra pentru un client din FMCG, când, pe parcursul a doar 4 zile, cei 50 de participanți au avut parte de o experiență autentic londoneză, în care au cunoscut gusturile tradiționale, rafinate de-a lungul secolelor, ale maeștrilor berari englezi, dar și farmecul uneia dintre cele mai frumoase capitale europene.

Imaginați-vă un eveniment la care 40 de autocare au transportat mii de persoane, străbătând peste 2.000 km în 48 de ore – Antonio Nițu, GM Aerotravel

În ceea ce privește România, există, în continuare, “destinații clasice”, pe Valea Prahovei, de exemplu, completate cu destinații care urmează harta dezvoltării economice a României (Timișoara și Iași). Zonele cu potențialul redescoperit sau în curs de reconstruire, cum sunt Bucovina sau Delta Dunării, ocupă locul următor de interes.

Companiile vor să ofere angajaților experiențe memorabile, care să contribuie la coeziunea și motivarea acestora .

Din totalul firmelor care organizează evenimente corporate, 40% sunt firme autohtone, cu capital românesc, în timp ce 60% sunt companii cu acționariat străin. Soluțiile M.I.C.E. livrate de către agențiile de business travel s-au adaptat  nevoilor și așteptărilor clienților, care s-au diversificat în acord cu cerințele clienților.

În funcție de mediul economic, Aerotravel își setează în fiecare an o creștere de 15% – 20% pentru evenimentele corporate. În primele zece luni din acest an, compania a depășit 700 de evenimente organizate, iar cel mai mare dintre ele a avut peste 1.000 de participanți din FMCG și s-a desfășurat în București, în mai multe locații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *