99CreativeWomen

Vrei un job cu vacanțe plătite de companie ?

Pentru a atrage, dar mai ales a păstra, cei mai competenți oameni, GMP PR a introdus un program de loializare care include zile de lucru de acasă, city-breaks plătite de companie  și  “the happiness index” al echipei.

Lansarea programului de Employer Branding GMP PR este fără îndoială, spune Ioana Mănoiu, cea mai creativă decizie din ultima perioadă. În 2018 agenția se  confrunta, la fel ca toată piața, cu rotația ridicată a personalului. ”Noi eram de ani de zile ca cizmarul fără cizme: făceam super proiecte de HR pentru clienții nostri, dar eram prea ocupați să ne uităm și la noi. Și atunci împreună cu șefii mei de departamente am luat decizia să tratăm GMP PR ca pe un client”, spune Ioana Mănoiu, Managing Partner al agenției GMP PR.

Ioana Mănoiu spune că a analizat situația internă, cu puncte bune și puncte slabe și a făcut un studiu, din care a ieșit o strategie de poziționare a agenției ca angajator, precum și un plan de abordare a situației.

”Paradoxal, noi ca și consultanți ne-am luat alți consultanți, ca să ne ajute cu o perspectivă din afară. A ieșit un program foarte interesant, pe multe paliere, cu o componentă de creștere a managerilor, una de păstrare a talentelor și una de loializare a angajaților vechi.”, spune Ioana Mănoiu.

Programul a fost gândit pe nevoile angajaților actuali, cu multe de zile de work from home, zile scurte, călătorii și experiențe.  Sunt incluse și luni sabatice sau city breaks plătite de firmă, chiar și un goodbye kit pentru cei care au trecut pe la GMP PR și au făcut diferența. Astfel de programe sunt firești pentru o corporație cu mulți angajați, dar în peisajul agențiilor de PR este ceva inedit.

Managerul spune că rezultatele s-au văzut imediat, colegii ei au fost foarte încântați, au început să-și sărbătorească vechimea, să promoveze pe rețelele sociale evenimentele interne, iar rotația de personal a scăzut semnificativ.

Reputația de angajator în piață a agenției s-a îmbunătățit si asta se vede din toate CV-urile și recomandările primite. ”Încercăm să fim “a happy place to work”, suntem foarte atenți la colegii noștri și nu uităm să ne jucăm la job.”, spune Ioana Mănoiu. Agenția a redus numărul de ore lucrate peste program, investind în creșterea echipei. Ioana Mănoiu crede că o agentie de comunicare trebuie să fie un playground de idei creative și un mediu care să inspire angajații. Pe ideea aceasta a fost creat și “the happiness index” în materie de echipă.

Am pornit la drum cu o problemă de resurse umane, dar am schimbat mai multe lucruri pe parcurs. Relația cu clienții s-a îmbunătățit considerabil, fiindcă oamenii au fost mai motivați să fie cât mai buni – Ioana Mănoiu, Managing Partner GMP PR.

Managerul spune că, în consecință, agenția a câștigat aproape toate pitch-urile la care a participat, primind foarte multe recomandări de la clienții actuali. ”Într-un business ca al nostru, totul este legat de echipă. Dacă echipa este motivată și fericită, toate celalalte planuri funcționează.”, spune Ioana Mănoiu.

Rezolvarea unei probleme de resurse umane a avut mai multe beneficii. Relatia cu clienții s-a îmbunătățit considerabil, fiindcă oamenii au fost mai motivați să fie cât mai buni și a existat stabilitate pe conturi, au fost mai inspirați în propunerile creative, fiindcă se lucrează într-o atmosfera pozitivă.

Ioana Manoiu este Managing Partner al agenției GMP PR și profesor asociat al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Are peste 20 ani de experiență în domeniul relațiilor publice. Și-a început cariera ca jurnalist, iar înainte de a veni în GMP a ocupat funcția de PR Director la Graffiti BBDO. Agenția pe care o conduce a înregistrat o cifră de afaceri de 1,9 mil. euro anul trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *