Cel mai mare dezvoltator de parcuri industriale și logistice, CTP, a ajuns în acest an la recordul de un milion mp de spații logistice în România, sub conducerea Anei Dumitrache, Country Manager.
Șefa operațiunilor CTP în România estimează o cifră de afaceri de 45 milioane euro pentru 2019, pentru că, spune ea, clienții cresc și compania trebuie să țină pasul cu ei.
Colosul imobiliar a investit până acum o jumătate de miliard de euro în România, în proprietăți din 15 orașe mari. Circa 70% din creșterea din ultimii ani se datorează dezvoltării afacerilor clienților pe care compania îi are are deja, nu doar în România ci și în alte țări din Europa Centrală și de Est.
CTP a cumpărat de la Vabeld Group, în vara acestui an, parcul logistic A1 Bucharest Park, foarte aproape de CTPark Bucharest West, în urma unei tranzacții de 40 milioane euro, .
Proprietatea se află pe autostrada A1, la kilometrul 13. A1 Bucharest Park acoperă 14 hectare de teren pe care sunt dezvoltate opt clădiri logistice, ocupate în totalitate, cu o suprafață închiriabilă de 78.000 mp. Printre chiriașii actuali ai parcului se numără retaileri și companii de transport precum Delamode, Augsburg, Kalapod.
CTPark Bucharest West este unul din cele mai mari parcuri industriale din Europa Centrală și de Est. Proprietatea cuprinde 400.000 mp construiți și compania plănuiește atingerea unui volum de un milion metri pătrați în viitor. Obiectivul principal este transformarea României într-un hub logistic în Europa de Est.
Ana Dumitrache estimează că, până la sfârșitul anului, portofoliul companiei va crește cu încă 300.000 mp. ”Există cereri și presiune în retailul clasic”, explică ea. Marii jucători doresc să fie fie foarte eficienți și să reducă costurile din distribuție și depozitare. Pe de altă parte, CTP are și zona de ecommerce care se dezvoltă constant.
CTP are în piața locală 64 de companii, iar la nivel de grup peste 300 de clienți. Sunt companii logistice, companii din zona industrială, companii care au nevoie de spații de producție. ”Am construit chiar și fabrici pentru clienți din zona automotive, iar ei se extind constant”, spune Ana Dumitrache, detaliind că CTP are și clienți cu 1.000 mp, dar și trei clienți care au fiecare între 50.000 și 120.000 mp.
Managementul proprietăților este realizat tot de către companie și prezența regională, care a permis companiei să standardizeze parcurile logistice, sunt cele două mari avantaje CTP față de competitori.
Toate parcurile noastre sunt construite la aceleași standarde, și în Cehia și în România, deși sunt piețe diferite și nu la fel de mature.
Referitor la spațiile solicitate, clienții devin tot mai sofisticați. Dar CTP are ca strategie să construiască și să facă managementul proprietăților, deci să le păstreze în portofoliu, nu să le vândă.
Sunt clădiri în Europa cu o vârstă de circa 20 de ani, care încă sunt solicitate de clienți. ”Secretul stă în mentenanță, în investiții pe care trebuie să le facem pentru a aduce la zi proprietățile, și în standardele de construcție”, explică Ana Dumitrache. Pe de altă parte, este vorba și despre o foarte bună cunoaștere a afacerilor clienților.
CTP deține CTPark Network, cel mai mare sistem integrat premium de parcuri de afaceri din Europa Centrală, cu 5 milioane de metri pătrați de spații de clasa A, în peste 90 de puncte strategice, aflate în opt țări.