99CreativeWomen

Elena Ungureanu s-a întors la Visa România pentru a construi viitorul fără cash

Elena Ungureanu lucrează cu Visa din anul 2003, când a fost numită Country Executive pe România, poziție în care a stat patru ani, după care a devenit Senior Relationship Manager la Visa Europe, în Londra.

Aproape 11 ani mai târziu s-a întors în Visa România, unde supervizează trecerea către plățile digitale. Acum, Visa face pasul către plățile fără contact care nu mai au nevoie nici măcar de cardul de plastic, fiind suficient un smartphone, un ceas sau o brățară inteligente. Pentru România, tranziția este condusă de Elena Ungureanu, Country Manager din aprilie 2018.

Există o atitudine pozitivă în ceea ce privește plățile cu cardul și se înregistrează deja foarte mulți plăți contactless – Elena Ungureanu

România are însă cel mai scăzut nivel de acceptare a cardurilor din Europa, cu zece terminale POS la 1.000 de locuitori, în timp ce media europeană este de 30 de terminale la mia de locuitori. Mai mult, sumele cheltuite de pe card reprezintă doar 14% din cheltuielile totale ale populației.

Dacă ne uităm la București sau în urbanul mare, stăm bine, dar în restul țării nu, ceea ce arată că avem multe oportunități pe care să le utilizăm – Elena Ungureanu.

Recent, Visa a lansat și serviciul Visa Direct, prin care clienții își pot primi banii înapoi în timp real atunci când returnează produse sau servicii achiziționate cu cardul online. Primul comerciant din Europa care a implementat serviciul Visa Direct este eMag, cel mai mare retailer online din România. Serviciul ar trebui să faciliteze plata online cu cardul a produselor, să convingă clienții că rambursarea banilor nu durează zile sau săptămâni după returnarea produselor. În prezent, circa 80% din bunurile comandate online sunt achitate în numerar la livrare.

Visa este una dintre puținele companii globale care intermediază plățile cu cardul și are o capacitate de gestionare a până la 30.000 de tranzacții simultan, cu până la 100 de miliarde de calcule pe secundă. Numărul foarte mare de verificări este necesar doarece fiecare tranzacție este analizată cu 100 de parametri de detectare a unei fraude.

La nivel global, revoluția care elimina necesitatea numerarului a apărut în anii 1970, dar în România acest lucru a apărut abia în anii 1990, primul card fiind emis în 1995. Acum, în România sunt 17,5 milioane de carduri în circulație, care au generat, în 2018, 900 milioane tranzacții, cu o valoare de aproximativ 300 miliarde lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *