99CreativeWomen

Lucia Morariu: Noi drumuri și perspective în turism

În urmă cu 26 de ani, Lucia Nora Morariu punea bazele EXIMTUR, o companie de călătorii aflată astăzi  în topul celor mai puternice organizații de profil din România.

În 2018, vânzările EXIMTUR au depășit 66 de milioane euro, iar în primul semestru al anului 2019 acestea au crescut cu 19 procente față de perioada similară a anului trecut. 

Lucia Nora Morariu este cunoscută ca un om de afaceri integru, exigent, cu principii solide, implicat în problemele comunității, care are viziunea, forţa şi determinarea necesare impunerii unor standarde ridicate în compania pe care o conduce, dar şi în industrie.

A anticipat tendintele din domeniul travel și a deschis ori de câte ori a avut ocazia noi perspective pentru industria de profil, fie din postura de președinte al companiei EXIMTUR, de președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism sau din aceea de secretar de stat în Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.

În perioada mandatului său la minister, a inițiat demersuri cu beneficii importante pentru turismul românesc, inițiativele privind tichetele de vacanță, crearea unor programe europene pe fonduri nerambursabile în turism sau introducerea unei noi clasificări pentru staţiuni, aflându-se printre acestea. 

Saltul tehnologic din ultimii ani, care a generat schimbari majore în comportamentul consumatorilor, inclusiv al celor din industria de călătorii, a  fost în atenția presedintelui-fondator al EXIMTUR care a înțeles că viitorul, în acest domeniu, aparține online-ului.

Astfel a apărut gândul dezvoltării unui portal propriu,  un  sistem de rezervări online care să permită clienților verificarea disponibilității, rezervarea în timp real, precum și plata rezervării. În martie 2019, gândul devenea realitate, astfel că vechiul site al companiei, unul obișnuit, era înlocuit cu un sistem de rezervări.

Și nu orice sistem de rezervări, ci unul care integrează printr-un flux logic de date atât ofertele din platformele proprii ale companiei, cât si  ofertele majorității tur-operatorilor parteneri, furnizate prin flux de date de sistemele acestora.

Concret, aceasta se traduce într-o mare varietate de oferte afișate clienților care accesează website-ul Eximtur , din care aceștia pot alege în funcție de bugetul de care dispun, dar și de serviciile și facilitățile incluse în ofertele afișate. Este o platformă agreabilă, care dă posibilitatea clienților să caute destinații, să vizualizeze prețuri, să facă rezervări și să plăteasca online. 

Prin reducerea numărului de printuri diminuăm semnificativ amprenta activității asupra mediului înconjurător – Lucia Nora Morariu,  președinte EXIMTUR

Un alt avantaj major al acestui portal de rezervări este acela ca elimină o mare parte din activitățile realizate manual în trecut de către angajații din productie , cum ar fi calcularea prețurilor sau postările în site, precum descrierile unităților, serviciilor, facilităților etc.  

De asemenea, s-a constatat destul de  repede  reducerea numarului cererilor de oferte primite prin formularul de contact,  în vechiul site aceasta fiind singura modalitate online prin care clienții puteau să solicite oferte. Clienții au acum posibilitatea să vadă în timp real multe din ofertele companiei, nu mai sunt nevoiti să aștepte răspunsurile consultanților de turism. Consultantii se ocupă acum, cu precădere, de solicitările `tailor-made”, care vin cu mențiuni, destinații și cerințe speciale din partea clienților.

Portalul permite inclusiv  achizitia de bilete de avion, prin rezervarea și plata acestora în mod direct. 

Odață cu implementarea  acestui sistem,  a fost redusă semnificativ cantitatea de  print-uri promoționale, în special a catalogelor cu oferte,  care veneau cu destul de multe neajunsuri, listele fixe de preturi, care, nu de puține ori  se modificau pe parcursul anului din varii motive, fiind principalul element neplăcut, după cum recunoaște președinta EXIMTUR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.