Comerțul cu produse electro-IT a luat avânt în ultimii ani odată cu majorarea veniturilor disponibile ale populației. Flanco Retail a reușit în primul semestru din 2019 cea mai creștere a vânzărilor din istoria companiei, de 18%, în condițiile în care piața a urcat cu 6%.
Flanco este unul dintre cei mai importanți retaileri de produse electro-IT offline și online, care reușește menținerea unui echilibru între rețeaua de magazine și vânzările online. La jumătatea acestui an, rețeaua de magazine număra 149 de magazine, dintre care 12 au fost deschise în primele șase luni ale anului. Compania se concentrează pe extinderea în orașe medii și mici și pe dezvoltarea omnichannel a struncturii de business.
Andreea Pîrvu este Chief Financial Officer (CFO) al Flanco Retail și conduce un departament de 30 de specialiști, care au grijă de finanțele companiei. Se află în echipa Flanco de peste opt ani, dar și din consiliul director al companiei. Flanco a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1.07 miliarde lei, în urcare cu 9% față de 2017, și un profit net de 21 milioane lei.
Strategia de vânzare a retailerului se modifică în mod constant pentru a ține pasul cu cerințele pieței, iar aceasta este una dintre cele mai importante misiuni ale celor din conducere. „Ca să crești, trebuie să te reinventezi să poți face față schimbărilor”, spune Adreea Pîrvu, care adaugă că este nevoie de pasiune pentru companie și pentru domeniul în care activează pentru a avea succes, dar și pentru oamenii cu care lucrezi, deoarece doar împreună cu ei reușești să îți atingi obiectivele. „Este important să găsim puterea de a transforma problemele în oportunități”, arată Andreea Pîrvu.
Ca să crești, trebuie să te reinventezi să poți face față schimbărilor. Este important să găsim puterea de a transforma problemele în oportunități.
Tot parte dintre schimbările operate pentru a continua creșterea se numără și modalitatea de livrare a comenzilor, care în cazul Flanco se face și din depozite și din magazine. Pentru evenimentul Black Friday din 2019, retailerul intenționează ca în primele patru zile de la comanda clientului peste 90% dintre colete să plece din depozite.
Dintre proiectele de responsabilitate socială derulate de companie, merită menționat programul „Nouă ne pasă”, care în ediția 2018-2019, s-a desfășurat în 12 centre de tip after-school aflate în opt județe din țară. Fiecare centru primește o bursă anuală de 10.000 euro care acoperă cheltuielile pentru masa copiilor, materialele didactice și plata profesorilor. Iar în programul 2019-2020 alte 14 centre au fost adăugate programului. Prin „Nouă ne pasă” aproximativ 900 de copii vor avea asigurate lunat 2.156 de ore de activități educaționale susținute de 139 de profesori și vor beneficia de 75.420 de mese calde oferite pe parcursul întregului an școlar.