Din pasiunea ei pentru o carte bine scrisă, Alexandra Stroe a decis să aducă un strop de cultură în viețile angajaților. Așa a apărut în 2013 Bookster, prima bibliotecă pentru corporatiști.
Pe scurt, Bookster este o bibliotecă moderă, adresată doar angajațiilor din companii mari și mijlocii din România. Utilizatorii primesc pe e-mail recenzii personalizate, iar cărțile lor preferate le sunt livrate saptâmanal la birou. Serviciul este gratuit, abonamentul fiind plătit de companie.
Alexandra spune că la Bookster au construit o cultură de învățare, unde ideile creative sunt încurajate, pentru a crea un mediu în care poți testa ușor orice proiect nou.
Compania pune mult preț pe angajații săi, dorind să creeze o experiență cât mai bună pentru canditați prin adoptarea unor noi idei inspirate de la companii precum Netflix sau Google. Imediat ce aplici la Bookster primești un răspuns în cel mult o zi, iar la primul interviu primești cadou o carte și abonament gratuit.
Am creat la Bookster o cultură faină, un loc unde oamenii vin cu drag dimineața la birou, iar totul pornește de la recrutare – Alexandra Stroe, co-fondator Bookster.
Una dintre pincipalele provocări cu care s-a confruntat Alexandra a fost recrutarea oamenilor potriviți. Mai ales pentru că piața din România nu le facilitează deloc procesul. „Word of mouth” și recomandările personale reprezintă surse din ce în ce mai bune pentru a găsi oamenii potriviți pentru Bookster.
„Primim foarte des mesaje de la candidații respinși, prin care ne mulțumesc pentru experiența deosebită și pentru recomandările de lectură”, spune Alexandra. Avem și colegi care s-au angajat la noi din recomandările altor candidați care nu au fost acceptați, adaugă aceasta.
Pentru a găsi procesul care facilitează alegerea canditaților potriviți, Alexandra spune că a fost nevoie de un efort de echipă, neavând în prezent un manager de HR care să ofere această experiență și disciplină angajaților.
Fiecare coleg implicat în procesul de recrutare completează un checklist pentru a se asigura că nu ne scapă nimic din planul inițial. Nu a fost un proces simplu, spune Alexandra, și încă avem multe lucruri de îmbunătățit, dar cred că suntem pe drumul cel bun.
În prezent, Bookster are în portofoliu peste 650 de companii care oferă angajaților acces la o gamă vastă de cărți, de la beletristică până la dezvoltare personală, prin intermediul unui abonament. Cei peste 60.000 de cititori activi au acces la peste 80.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din toate domeniile. Abonamentul la Bookster costă între trei și cinci euro de persoană pe lună, în funcție de numărul total de angajați ai companiei.