99CreativeWomen

Cum readuci la viață pasiunea pentru proprietăți istorice

Cu o experiență vastă în real-estate, Monica Barbu, CEO Artmark Historical Estate (AHE) din 2018, știe că cerințele pentru implementarea unor concepte culturale lipsesc din lista de tranzacții a unei companii clasice de consultanță imobiliară.

Faptul că AHE se află la răscrucea dintre cultură, istorie și business reprezintă o provocare pe care ea a depășit-o cu succes.

”Artmark Historical Estate se situează la intersecția unei zone culturale cu o zonă de business, ceea ce reprezintă o provocare în sine, dar poate genera multiple posibilități”, spune Monica Barbu, care conduce AHE din 2018. Artmark Historical Estate (AHE) este parte a grupului Artmark, unul dintre cei mai importanţi promotori ai artei româneşti de patrimoniu şi contemporane.

Astfel, o direcție importantă de business în 2019 pentru AHE este reprezentată de decizia de a expune proprietăți considerate atipice posibilității dezvoltării și implementării unor funcțiuni comerciale moderne, precum și de a propune integrării în cadrul acestor proprietăți a unor funcțiuni mai puțin sau chiar spre deloc abordate de marii jucători activi pe segmentul de piață imobiliară actuală.

”Ne-am asumat rolul de a demonstra fezabilitatea proprietăților istorice în cazul convertirii lor la o funcțiune practică modului de lucru, traiului sau folosinței moderne”, spune Monica Barbu.

Așadar, această abordare permite AHE să promoveze de la proprietăți istorice de mari dimensiuni amplasate în centrul Bucureștiului, ce pot fi convertite în spații de birouri, hoteluri sau reședințe, până la proprietăți tradiționale amplasate în vârful munților sau  pe insule private și până la domenii vaste ce au potențial turistic și pot redobândi gloria de altă dată prin transformarea lor în unități hoteliere de tip boutique.

Un astfel de exemplu este castelul Haller, reședința de vară a grofilor în sec. XVI-XIX, din județul Mureș. Clădirea este într-o stare avansată de degradare, dar datorită istoriei locului și a potențialului zonei, proprietatea este subiectul unei propuneri de dezvoltare ce va contribui nu doar la reintroducerea unei proprietăți istorice în circuitul privat, dar și la creșterea atractivității turistice a regiunii. 


Faptul că Artmark Historical Estate se situează la intersecția unei zone culturale cu o zonă de business reprezintă o provocare în sine – Monica Barbu, CEO Artmark Historical Estate (AHE)

Portofoliul Artmark Historical Estate (AHE) cuprinde circa 150 de proprietăți istorice și/sau artistice, o parte din ele fiind clasate ca monumente istorice. Anul trecut AHE a încheiat 15 contracte de vânzare-cumpărare, iar valoarea totală a proprietăților din portofoliu depășește 100 mil. euro.

Artmark Historical Estate s-a ocupat  de promovarea și găsirea în 2019 a unui beneficiar nou potrivit pentru clădirea ce adăpoștește cel mai reprezentativ monument al istoriei farmaceuticii românești și totodată cea mai veche farmacie cu laborator din București. Colegiul Farmaciștilor din București a achiziționat această proprietate și este în curs de a o transforma în Muzeul Național al Farmaciei.

În 2018, AHE a încheiat cea mai mare tranzacție de pe piața imobiliară locală: casa negustorului Nicolae Hlebnikian, o vilă interbelică, aflată pe Aleea Alexandru nr. 5, a fost vândută cu 5 milioane de euro către  frații Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii retailerului de bricolaj Dedeman.

”România are 10.041 monumente de arhitectură și ansambluri clasa A și clasa B. Regiunea Muntenia, inclusiv București, cuprinde cel mai mare număr de monumente – peste 3.700. Totuși, dacă excludem Bucureștiul din regiuni, atunci Transilvania are cel mai important număr de monumente”, se arată în raportul de piață pe 2019 al AHE.

Artmark Historical Estate s-a înfiinţat în 2014 şi oferă accesul clienţilor la un segment special pe piaţa imobiliară: proprietăţi istorice şi artistice precum palate, castele, cetăţi, conace şi vile vechi de secole, repere în Registrul Monumentelor Istorice. Creată după modelul marilor Case internaţionale de licitaţii, Artmark Historical Estate îşi asumă misiunea de a promova şi salva patrimoniul cultural construit al României.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *