La nivel global, Google derulează o multitudine de acțiuni pentru extinderea digitalizării, în paralel cu programe de cunoștere, prin care oamenii să înțeleagă acest proces. În România, Google se implică însă și în susținerea culturii, educației și antreprenoriatului.
Pentru că Google are avantajul de a fi urmărit în întreaga lume, stocarea informațiilor patrimoniului cultural în spațiul digital, de exemplu, oferă posibilitatea de vizualizare a acestuia în tot felul de aplicații online, dezvoltate exact în această idee: de a face cunoscute valorile culturale ale fiecărui popor. Tocmai de aceea, Google se implică în susținerea culturii, educației și antreprenoriatului, prin soluțiile digitale pe care le oferă în aceste domenii
„Prin intermediul nostru, utilizatorii de internet din întreaga lume pot explora digital muzee din România, dar și locuri deosebite din țară, precum Delta Dunării”, spune Elisabeta Moraru, Country Manager, Google România.
Google a inclus mai multe muzee din România pe platforma Cultural Institute, printre care Muzeul Brukenthal și Muzeul Astra din Sibiu și Muzeul Țăranului Români din București. Sunt disponibile online 800 de exponate din cele trei muzee și de la patru asociații partnere.
Mai mult, clădirile pot fi vizitate și virtual prin intermediul tehnologiei Street View. Prin aceeași tehnologie poate fi vizitată și Delta Dunării, unde compania a filmat peste 1.500 de kilometri de canale și drumuri. Proiectul prin care cei pasionați pot admira fauna și flora, ca și peisajele din Deltă, a fost realizat împreună cu World Wild Fund România.
Pe partea de educație, Google organizează Atelierul Digital, prin care oferă cursuri pentru mai multe categorii de persoane. Pentru cei care doresc să capete sau să își perfecționeze competențele digitale și pentru programatori sau dezvoltatori de software. De asemenea, oferă programe de susținere a ONG-urilor și a instituțiilor culturale.
„Ne concentrăm pe sprijinirea tinerilor și profesorilor din România în pregătirea pentru meseriile viitorului, prin dobândirea de competențe digitale și în securitatea online”, spune Elisabeta Moraru.
Cursurile sunt dedicate și antreprenorilor, care pot afla cum să potențeze succesul afacerii prin marketing digital. Sau start-up-urilor, care pot găsi instrumente utile afacerii, oportunități de mentorat și comunități cu afaceri similare.
„În ultimele 12 luni, Google a continuat să sprijine IMM-urile din România care vor să devină companii globale, prin instrumente dedicate și programe de training”, arată Elisabeta Moraru.
Anul acesta, Google a lansat și aplicația Market Finder, care ajută companiile care intenționează să se extindă pe piețele din exterior. Să găsească informațiile necesare pentru a putea accesa respectivele piețe.
Aplicația gratuită oferă informații despre dimensiunea pieței țintă, despre structura acesteia și potențialii clienți, inclusiv despre cât sunt consumatorii dispuși să plătească. De asemenea, oferă informații despre competitorii de pe piața respectivă.
La nivel global, cel mai cunoscut serviciu al Google este motorul de căutare, utilizat pentru 80% dintre interogările efectuate la nivel global. Numărul căutărilor zilnice se ridică la peste 6 miliarde și continuă să crească. Compania a ajuns în ultimul an fiscal la venituri de 136,8 miliarde dolari, cea mai mare parte din publicitate online.