Liudmila Climoc și-a concentrat, în ultimul an, tot efortul pentru lansarea rețelei de comunicare 5G. Orange România este prima divizie din tot grupul care a lansat servicii 5G.
Industria de telecomunicații din România este dominată de câțiva jucători și de competiție dintre ei. Lansarea rețelei 5G nu a făcut excepție de la regula concurenței, chiar și în lipsa licitației pentru un nou spectru de frecvențe destinat 5G, licitație amânată pentru anul viitor.
„Am preferat să lansăm servicii 5G reale, nu să fim primii care le lansează, dar sunt practic inutilizabile”, spune Liudmila Climoc.
Orange a avut grijă să lanseze un pachet complet 5G, care vine cu serviciul Number Share, adică folosirea numărului de telefon pentru mai multe dispozitive, eSim, anume conectarea la serviciul Orange fără un card sim, și HD Voice Plus.
„Rețeaua comercială 5G este rezultatul seriei de teste realizate alături de parteneri și al investițiilor constante în infrastructură”, spune șefa Orange România.
Operatorul a obținut viteze maxime de descărcare în 5G de 1,2 Gbps, în timp ce vitezele medii s-au situat la 600 Mbps. Viteze care pot oferi experiențe identice cu cele de internet prin fibră optică.
„Viitorul aparține digitalizării, iar conectivitatea va aduce noi oportunități pentru utilizatori”, spune Liudmila Climoc.
Odată cu aceste oportunități vor apărea și noi industrii. Și specializări care în prezent nu există, persoane care vor prelua funcțiile noi. Așa cum funcțiile de Social Manager sau de inginer RPA (Robotic Process Automation) nu existau în urmă cu zece ani, vor apărea și unele pe care acum nici nu le bănuim.
Liudmila Climoc a preluat conducerea Orange România în mai 2016, iar mandatul i-a fost prelungit cu doi ani în aprilie anul acesta. Operatorul este lider pe piața de telecomunicații și are afaceri de peste 1,1 miliarde euro, conform datelor pentru 2018.
Orange are 10,7 milioane de clienți în total și a încheiat al doilea trimestru al anului în curs cu o cifră de afaceri de 286 milioane euro. Rețeaua 4G proprie acoperă 100% din populația urbană a țării și 97,1% din cea totală. Traficul de date mobile a crescut, în doilea trimestu, cu 40% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În cadrul serviciului Orange Money, a fost lansată, la începutul anului, plata cu telefonul și cu ceasul inteligent, iar în iunie a devenit disponibil și serviciul Apple Pay. Numărul de utilizatori ai Orange Money a ajuns la 141.000, după o creștere trimestrială de 37%.
„Pe o piață ce devine tot mai competitivă, eforturile noastre se concentrează pe oferirea celor mai bune servicii convergente”, spune Liudmila Climoc.