Într-un mediu în care cofetăria este considerată artă, fiind un veritabil mod de exprimare a creativității, Ana Consulea, cofetar și fondator Zexe Braserie, a învățat cum o prăjitură trebuie să surprindă și să antreneze toate cele cinci simțuri ale gourmet-ului.
A creat o gamă de cofeturi cu influențe franțuzești, continuare a cofetăriei românești interbelice și, în urma experienței trăite în Franța, a realizat că perfecțiunea în acest domeniu există.
Ca elevă a Școlii de Cofetari din Montbeliard, sub îndrumarea maestrului Eric Vergne, Ana a înțeles, de-a lungul orelor petrecute aici, că perfecțiunea există, da, însă poate fi atinsă doar prin muncă, pasiune, organizare și ingrediente de calitate.
La Zexe Braserie, businessul pe care l-a fondat la întoarcerea în țară, pune accentul pe creativitate și inspiră echipa numai în acest sens. Începând cu produsele și modul în care sunt așezate în vitrină, până la ambalajele în care acestea sunt oferite clienților, modul în care se construiește comunicarea și relația cu toți cei care vin la Zexe Braserie.
Ana Consulea definește ca cel mai creativ moment din ultimul an acela în care a fost lansată seria de ambalaje artsy create de artiști contemporani. Cofetari cu Spirit de Artist, așa cum a fost denumită campania, a devenit emblema cofetăriei.
Ambalajele sunt o componenentă foarte importantă a acestui business, care se bazează mult pe emoție – Ana Consulea, fondator și owner Zexe Braserie
Pornind de la aceste convingeri, a luat naștere colaborarea Zexe cu artistul contemporan Maria Dermengiu, care s-a lăsat inspirată de povestea lor și a surprins spiritul locului într-o pictură. Cele două meserii – cea de cofetar și cea de artist – au în comun foarte multe lucruri: sufletul, pasiunea pentru frumos, atenția la detalii, creația. Pictura creată de Maria Dermengiu pentru Zexe Braserie are în centru motivul floral, un laitmotiv al practicii ei artistice, și este o reflexie a creațiilor din vitrina noastră și a echipei, de la paleta de culori folosită, până la formele florilor ilustrate. Toate trecute prin filtrul creativ al artistului.
Decizia, în urma acestei colaborări cu Maria Dermengiu, a fost ca în fiecare an, să fie invitat câte un artist care să se lase inspirat de Zexe Braserie și să transpună într-o lucrare spiritul locului. Lucrarea se va regăsi apoi în toate materialele creative ale businessului – ambalaje, meniuri, etichete.
În această toamnă, la mijlocul lunii octombrie, a și fost lansată o nouă serie de ambalaje, realizate pe baza unei lucrări noi de artă, creată de Alexia Udriște.
Proiectul seriei de ambalaje artsy a atras atenția publicului din industria creativă, așa că Art Safari București, cel mai mare eveniment dedicat artei din România, a selectat trei deserturi din vitrina Zexe, cu ocazia ediției 2019, incluzându-le în circuitul lor urban. Începând cu 2018, au început o serie de colaborări creative cu galerii de artă, dar și cu alte platforme și proiecte culturale. Anul acesta, prăjitura George Enescu a devenit desertul oficial al Festivalului Enescu.
„Creativitatea stimulează creativitatea și cred că, și în cazul nostru, toate aceste proiecte ne-au stimulat avântul creator, dorința de a dezvolta noi lucruri și de a explora noi teritorii”, adaugă Ana Consulea.
Echipa Zexe Braserie a crescut foarte mult și s-a responsabilizat odată cu noile proiecte pe care le-a creat.Orice nou proiect este abordat ca un angajament ferm în fața clienților de a menține și a depăși standardele foarte înalte pe care Zexe le-a impus deja pe piața cofetăriilor din România.