Oamenii caută povești, caută principii, caută companii integre cu care se pot identifica cu mândrie. Adriana Nestoriuc, Marketing Innovation Senior Manager, vede asta ca pe o oportunitate de comunicare pe termen lung.
Astfel, Adriana Nestoriuc și-a propus să atragă atenția asupra brandului pornind de la o premisă relevantă la nivel local, în trei etape: identificarea pasiunii cumpărătorilor din categoria vizată, găsirea unui teritoriu comun între valorile lor și valorile brandului și încurajarea fanilor să spună o poveste care celebrează viziunea lor asupra vieții.
”Vrem mereu să spunem o poveste, iar cei care participă la întocmirea ei, să fuzioneze efectiv cu brandul și cu povestea”, explică Adriana.
În vara acestui an, echipa de marketing pus la cale o activare, cu ocazia campaniei Celebration din cadrul Pepsi Taste Challenge. Campania a fost gândită să-i celebreze pe cei care aleg gustul lor preferat: Pepsi.
În cadrul campaniei a fost lansată o ediție limitată de doze Pepsi cu mesaje care celebrează curajul tinerilor din România de a-și urma pasiunile. Și campania nu s-a oprit aici, spune Adriana Nestoriuc, explicând că și-a dorit să construiască o comunitate de oameni cărora nu le e frică să strige sus și tare că sărbătoresc cu Pepsi. Solidaritatea brandului cu cu spiritele libere, cu atitudinea curajoasă și pozitivă a tinerilor, ca acesta ar fi unghiul care personifică spiritul Pepsi.
Mesajul campaniei ”Pentru cei care știu ce vor” vine exact în contextul în care se spune despre tineri că nu știu ce vor/nu știu de capul lor/sunt aerieni, astfel s-a născut ideea. Campania a inclus o platformă digitală unde fanii au putut să publice povești, un panou cu 1.000 de beculețe în parcul Herăstrău, influenceri, social media și un concert susținut de trupa Mono Jacks.
Oamenii caută povești, caută principii, caută companii integre cu care se pot identifica cu mândrie.
Oamenii implicați în activare au răspuns cu entuziasm și au rezonat cu spiritul campaniei, primit excelent, atât în social media cât și în cadrul concertului de la final. Adriana Nestoricu este mândră că a reușit să obțină rezultate foarte bune cu o campanie care a pornit de la o premisă reală, relevantă și usturătoare: românii nu prea au încredere în ei. ”Este un insight care merită exploatat mai departe, o zonă la care putem și trebuie să lucrăm la nivel colectiv”, crede Adriana.
PepsiCo a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 971 mil. lei (209 mil. euro), în creștere cu 14% față de anul precedent. Cu branduri ca Pepsi, 7Up și Mirinda, compania este pe locul doi în topul jucătorilor de pe piața de soft drinks.
Pe fondul creșterii economice și diversificării obiceiurilor de consum, piața băuturilor răcoritoare a marcat un avans semnificativ în ultimii ani, de la o cifră de afaceri de 4,41 mld.lei în 2010 la 5,83 mld.lei în 2017, se remarcă într-o analiză Frames. ,,Datele preliminare din 2018 indică un avans peste nivelul de 6 mld.lei, iar în 2019, pe fondul majorărilor de prețuri, extinderii gamei de produse și creșterii apetitului pentru consum al românilor, prognozele indică depășirea graniței de 6,5 mld.lei’’, afirmă analiștii.