Cu un portofoliu de clienți din zona de IT&C, SmartPoint a accelerat proiectul de optimizare a proceselor din agenție. Mai mult, a început să ofere consultanță în acest sens clienților săi.
Activând într-un business în care schimbarea continuă ar trebui să fie singura constantă, creativitatea ideilor și a proceselor chiar face diferența. Adina Duțu, managing partner și co-fondator SmartPoint, recunoaște că în agenție s-au petrecut mari schimbări. Cum? Inspirați fiind de intersecția cu oameni pasionați de aplicații, cloud și noul mod de colaborare care răspunde nevoilor generațiilor actuale. Practic, în ultimul an a fost accelerat proiectul de optimizare a proceselor în agenție.
Când ajungi la o cifră de afaceri de peste patru milioane euro, adică pe locul trei în topul agențiilor de relații publice din România, și vrei să rămâi acolo sus, trebuie să iei măsuri. Smart Point are 65 de angajați în birourile centrale din București și Belgrad și încă 23 de angajați în birourile din Bulgaria, Slovenia și Croația.
Operațiuni cronofage au fost optimizate să dureze de la șapte minute la 30 de secunde, comunicarea din teren a implementărilor pentru clienți și feedbackul lor se întâmplă în timp real. La fel, accesul clienților la rezultatele majorității proiectelor se face în timp real.
Aceste optimizări au adus două mari beneficii în business. Pe de o parte a crescut transparența, ceea ce a adus mai multă încredere din partea clienților. Pe de altă parte, echipa are acum mai mult timp la dispoziție, în locul proceselor repetitive și birocratice. Timpul astfel câștigat poate fi investit în idei de proiecte noi.
Unii clienți au decis să adopte modul nostru de lucru, ceea ce ne-a deschis oportunitatea de a vinde consultanță pe optimizări de procese – Adina Duțu, co-fondator Smart Point
Decizia de a investi în acest proiect de optimizare a schimbat pozitiv atitudinea echipelor care lucrau pe operațiunile cronofage. Convingerea Adinei este că acest lucru a determinat creșterea retenției de oameni în echipă, într-o piață complicată din punct de vedere al resursei umane. A crescut și atașamentul clienților față de agenție, pentru că beneficiază de aceste optimizări. Astfel au apărut noi clienți și oportunitatea unei noi linii de business.