Weekend de 15 milioane de euro pe Litoral: Unde ajung banii lăsați de turiști în vârf de sezon

Numărul turiștilor care au mers pe litoral, weekendul trecut, a depășit 200.000 de persoane, potrivit reprezentanților agențiilor de turism FOTO: Mediafax
Ce a însemnat în bani cel mai aglomerat weekend al sezonului pe Litoral? La un grad de ocupare și de 100% al unor stațiuni, turiștii au plătit numai pentru serviciile de cazare peste 10 milioane de euro.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Dacă e să ne uităm la datele Asociației Litoral – Delta Dunării, în unitățile de cazare de pe litoral se pot caza în jur de 130.000-140.000 de turiști. Valoare apropiată de cele 120.000 de locuri de cazare autorizate din rapoartele Institutului Național de Statistică.

Dacă e să ne uităm la publicațiile și celelalte canale media din Constanța, în week-end-ul care tocmai s-a încheiat, cel mai aglomerat de până acum al anului, pe Litoral au fost peste 200.000 de turiști. O estimare realistă, spun operatorii din turism, în condițiile în care mulți turiști se cazează la particulari și în unități care nu sunt clasificat sau autorizate de Autoritatea Națională de Turism.

Raportat la cifrele oficiale, pentru cele 120.000 de locuri de cazare autorizate, la un preț mediu de 200 de lei pe noapte, numai închirierea camerelor este un business de peste 5,3 milioane de euro pe zi.

În cele două zile de final de săptămână, turiștii au lăsat numai pe cazare peste 10 milioane de euro, iar pe mâncare și alte distracții cel puțin 5 milioane de euro. Asta în condițiile în care bugetul turiștilor pentru alte cheltuieli pleacă de la 80 – 100 de lei pe zi, cu precizarea că în complexurile de lux o singură persoană poate cheltui și 1.000 de euro pe zi.

Comparativ cu anul trecut, când sezonul vacanțelor a avut un start mai greu din cauza ploilor de la începutul verii, anul acesta operatorii din turism au început deja să numere banii lăsați de turiști.

Mamaia, ocupată până în septembrie

În stațiunea Mamaia, de exemplu, nu mai sunt camere libere până la sfârșitul lui august. „Locurile de cazare sunt ocupate în proporție de 100% în Mamaia, până pe 23 august. Mai sunt câteva locuri libere până la 1 septembrie, dar în perioada următoare se vor ocupa și ele undeva la întreaga capacitate”, a declarat pentru Adevărul Financiar președintele Asociației Naționale a Agențiilor din Turism, Aurelian Marin.

Citiți și: Litoralul dispărut – de ce au devenit stațiunile românești de la Marea Neagră o destinație a extremelor

În ceea ce privește Mamaia, explică acesta, agențiile de turism vând în general pachete pentru hotelurile de trei și patru stele, iar anul acesta cererile au fost în creștere cu aproximativ 15 procente.

Cât despre gradul de ocupare, operatorii din turism susțin că acesta este la valorile din anii trecuți. Numai că, în comparație cu sezoanele trecute, turiștii optează pentru hoteluri cu servicii mai bune.

În topul hotelurilor cu pretenții din Mamaia se găsesc unitățile în care s-a investit anii trecuți, dar și cele care au și facilități la plajă și un grad ridicat de confort.

De exemplu, în vârf de sezon, la Hotelul Vega, clasificat la cinci stele, prețurile pentru un sejur de șase nopți pentru două persoane pleacă de la 1.644 de euro, cu micul dejun și prânzul incluse. La același hotel, însă, turiștii pot plăti pentru un apartament în vârf de sezon și 2.730 de euro pentru șase zile de cazare.

Citiți și: Idei de afaceri: Pensiunile pe Litoral, pomul lăudat la care e bine să nu te duci cu sacul (gol)

Tot în Mamaia, la patru stele, la Hotelul Phoenicia, o vacanță deșapte zile într- o cameră dublă costă în sezon 1.380 de euro, în vreme ce o suită prezidențială pentru aceeași perioadă costă peste 3.000 de euro.

Și la hotelul Iaki, al lui Gheorghe Hagi, cel mai mic preț pentru o săptămână în sezon este de 1.400 de euro pe cameră.

La trei stele, la Hotelul Perla, o săptămână de cazare costă de la 650 de euro pe noapte, cu demipensiune.

Sudul Litoralului, în creștere

Potrivit operatorilor din turism, creșterea numărului de turiști poate fi pusă și pe investițiile făcute în ultimii ani în sudul litoralului.

„Anul acesta am avut un vârf de vânzări pe Eforie, Saturn și Venus. Venus este într-o poziție privilegiată pentru că avem mai multe hoteluri renovate”, mai spune Marin, care dă ca exemplu hotelurile Cocorul și Pajura, complet renovate la patru stele. El spune că aceaste unități merg pe vârf de sezon cu un preț de 250 de lei pentru o persoană, la nivel de all inclusive.

Potrivit lui Marin, proprietarii de hoteluri din România au în serviciile de all inclusive și facilitățile de pe plajă, adică șezlonguri gratis. La acest nivel, prețurile practicate la hotelurile de patru stele din sudul litoralului sunt comparative cu cele de la trei stele din Mamaia.

Citiți și: Staţiunile din sudul litoralului, concurență serioasă pentru Mamaia. Iată ce atuuri au

Aurelian Marin spune că încasările în creștere din turism sunt date și de pretențiile crescute ale turiștilor români, dar și de stagnarea înregistrată pe litoralul bulgăresc.

„Dacă în urmă cu 5-6 ani predominau cerințele pentru hotelurile de două stele, acum avem foarte multe cereri pentru hoteluri de trei și patru stele. Practic, turiștii care anii trecuți cereau condiții de două stele, acum cer de trei. Cei care cereau cameră la hotel de trei stele, acum vor de patru. La cinci stele nu avem cereri prea mari, pentru că se fac, în general, rezervări direct la hotel”, explică Marin.

O cerere mare există și pentru stațiunea Eforie Nord, dată fiind poziționarea sa față de Constanța, dar și a unităților de cazare care au oferte apropiate bugetelor turiștilor care vin în vacanță în familie.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone