Un 1 și mulți de 0: vânzările Dedeman se apropie de miliardul de dolari

Tendințele Dedeman pentru următorii doi ani sunt tot de extindere, ținta fiind de 50 de magazine pe plan local FOTO: Mediafax
Dedeman, rețeaua de bricolaj deținută de frații Adrian și Dragoș Pavăl, mizează anul acesta pe o cifră de afaceri ce ar putea atinge un miliard de dolari, valoare apropiată de vânzările principalilor jucători de pe piața bunurilor de larg consum.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Potrivit datelor înregistate la Ministerul de Finanțe, rețeaua Dedeman a încheiat prima jumătate a anului cu o cifră de afaceri estimată la 400 de milioane de euro. Și asta în condițiile în care, la sfârșitul anului trecut, compania controlată de cei doi frați din Bacău avea o cifră totală de afaceri estimată la peste 758 de milioane de euro.

În acest ritm, cifra de afaceri a Dedeman pe 2015 s-ar putea apropia de pargul de un miliard de dolari. Comparativ, liderul indiscutabil al retailului alimentar, Kaufland, avea la finele anului trecut o cifră de afaceri de peste 1,7 miliarde euro.

Iar dacă pe piața comerțului modern a bunurilor de larg consum companiile românești nu au rezistat, pe cea a bricolajului tonul este dat de o investiție 100% autohtone.

Spaima concurenței

Pe o piață estimată la 2,2 miliarde de euro, frații Pavăl au reușit să ia fața marilor retaileri din domeniul materialelor de construcții și bricolajului. Și asta pe o piață care nu a fost ocolită de unda de șoc a crizei – pentru a se salva, grupul german Praktiker a fost nevoit să-și vândă operațiunile din România, afacerea fiind preluată de omul de afaceri turc Omer Susli; la rândul lor, cele 15 magazine din rețeaua Bricostore a francezilor de la Group Bresson au fost preluate de grupul britanic Kingfisher. Deşi este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa europeană de bricolaj, OBI, parte a grupului Tengelmann, și-a închis în 2014 cele 7 magazine din România.

Citiți și: Afaceri de reacție rapidă: ce îi leagă pe proprietarii RCS&RDS, Dedeman și Banca Transilvania

În plină criză, Dragoș și Adrian Pavăl au continuat, în schimb, să se extindă.  Au ajuns la o suprafață totală de vânzare în magazinele din toată țara de peste 380.000 metri pătrați, cu peste 45.000 de produse, care acoperă 11 domenii.

Dedeman are în portofoliul actual 41 de magazine și intenționează să mai deschidă alte trei. Două vor fi în București – unul în zona Băneasa, în apropiere de magazinul IKEA, iar cel de-al doilea în apropiere de Cora Pantelimon, în zona stației de metrou Republica. Cel de-al teilea magazin din planul de extindere al Dedeman va fi la Timișoara.

Afacerea Dedeman a început ca un business local la Bacău, în urmă cu 20 de ani. Lucrurile au evoluat, iar Dragoș și Adrian Pavăl și-au crescut profitul în fiecare an. Cei doi fondatori ai afacerii apar pe locul 7 în topul Forbes 500 miliardari, cu o avere în creștere, estimată la 420 de milioane de euro.

Citiți și: Bucureștii vechi și noi: Top 5 zone fierbinți pentru dezvoltarea sectorului imobiliar al Capitalei

Tendințele Dedeman pentru următorii doi ani sunt tot de extindere, ținta fiind de 50 de magazine pe plan local. Analiștii susțin că secretul fraților Pavăl au fost gusturile și puterea de cumpărare a românilor.

Practic magazinele Dedeman au oferit produse acceptabile ca preț și calitate, dar au ținut cont și de nevoile clienților care s-au adresat sectorului de bricolaj în perioada de criză.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone