Turiştii străini se plâng de lipsa parcărilor şi a informaţiilor în limbi străine în România

Anul trecut în România s-au înregistrat 2,2 milioane de sosiri ale turiştilor străini în România FOTO: Guliver / Getty Images
Turiştii străini care vizitează România se plâng de lipsa parcărilor, de traficul intens, dar şi de faptul că în staţiuni nu există peste tot şi informaţii în limbi străine, a declarat pentru News.ro preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, care precizează că, la rândul lor, hotelierii se plâng de relaţia cu administraţiile locale şi de lipsa unor sisteme de educaţie a forţei de muncă.
Share on Facebook10Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Anul trecut în România s-au înregistrat 2,2 milioane de sosiri ale turiştilor străini în România, din care trei sferturi au vizitat Capitala şi oraşele mari din ţară, potrivit statisticilor oficiale.

„Reclamaţiile turiştilor se împart în două, unele venite de la chestiunile interne ale hotelului – atitudine, preţuri, lipsa informaţiilor -, dar cele mai multe vin de la destinaţia în sine: taxiurile sunt o mare problemă, lipsa informaţiilor în limbi străine în oraşele şi staţiunile din România, programul muzeelor, lipsa parcărilor şi traficul“, a afirmat Ile, pentru News.ro.

De cealaltă parte, hotelierii sunt nemulţumiţi că găsesc tot mai greu angajaţi cu pregătire în turism şi că primarii nu se implică în promovarea turistică. „Lipsa unor sisteme de educaţie a forţei de muncă din turism, fluctuaţia mare de personal sunt teme menţionate de către aproape toţi hotelierii“, a menţionat Călin Ile.

„Aş adăuga pe urmă faptul că relaţia cu administraţiile locale reprezintă una din alte plângeri des amintite de către hotelieri. Lipsa promoării destinaţiei, lipsa evenimentelor cu impact din destinaţia respectivă“, a completat el.

Cu toate acestea, preşedintele FIHR spune că aproape toate lanţurile internaţionale din domeniul turismului îşi doresc acum o prezenţă în România, ultimul exemplu fiind lanţul Sheraton, care a deschis anul trecut primul hotel în România.

La nivel european, România este încă o destinaţie turistică minoră, însă numărul de turişti străini este în creştere. În 2015, numărul de străini străini care au venit în România în scopuri turistice a crescut cu 17%, depăşind pragul de 2 milioane. După locul de origine, 1,66 milioane de turişti au venit din alte state europene, 319.000 din Asia, 150.000 din America de Nord, iar restul din alte zone.

Circa trei sferturi dintre turişti – 1,7 milioane – au vizitat Bucureştiul şi reşedinţele de judeţ, în timp ce doar 256.000 au vizitat alte oraşe, 171.000 au fost în staţiuni montane, 43.000 – în staţiuni balneare, aproape 30.000 – pe litoral, iar circa 15.000 – în Delta Dunării, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Share on Facebook10Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone