Telefonul celular, „bomba“ din buzunar. Problema de un miliard de dolari a Samsung

Adevarul 11-09-2016
Utilizatorii care deţin deja un Galaxy Note7 au posibilitatea să îl schimbe cu unul nou
Galaxy Note 7 este cel mai bun telefon pe care Samsung l-a lansat în 2016, însă este și cel care are cea mai mare problemă dintre toate modelele: explodează.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Spre finalul lunii august, în China era raportat primul incident cu Galaxy Note 7. Unul dintre modele a explodat în timp ce era încărcat cu un adaptor de la microUSB la USB Type-C, noul port folosit de Samsung.

În mai puțin de o săptămână, Samsung transmitea un comunicat de presă prin care informa posesorii de telefoane că trebuie renunţe la acestea. Compania a spus că sunt șanse mari ca acestea să explodeze în timpul încărcării sau când sunt supraîncălzite. Tot atunci, vânzările de Samsung Galaxy Note 7 au fost oprite oficial. În unele țări era disponibil în magazine, în România era doar la precomandă.

„Până pe 1 septembrie, au fost 35 de cazuri raportate la nivel global şi în prezent derulăm o investigaţie la nivel de furnizori pentru a identifica acele baterii defecte disponibile în modelele din piaţă. Oricum, am oprit vânzările din considerente de siguranţă a utilizatorilor“, a comunicat compania pe 2 septembrie.

Totuși, cazurile n-au dispărut, ci au devenit mai serioase. Un utilizator din Australia l-a lăsat la încărcat, peste noapte, în camera de hotel. S-a trezit când telefonul a explodat și a stârnit un incendiu care a dus la pagube de 1.400 de dolari. Samsung a declarat atunci că va investiga problema și va suporta costurile de renovare. În Statele Unite ale Americii, un utilizator își încărca telefonul în mașină când acesta a explodat și a pornit un incendiu. Mașina a fost distrusă.

La o săptămână după incidentul din Australia, trei companii aeriene locale au interzis încărcarea sau folosirea acestui telefon în timpul zborului: Qantas, Jetstar şi Virgin Australia. În SUA, Federal Aviation Authority (FAA), autoritatea care reglementează spaţiul aerian, a recomandat acelaşi lucru, dar fără a impune o interdicție.

Prin ultima declarație oficială, compania le solicită utilizatorilor să renunțe complet la telefoane și să aplice în programul de rechemare și schimb pentru a-și recupera banii, conform Reuters. Deși în România telefonul avea să ajungă la clienți pe 2 septembrie, unii dintre doritori l-au cumpărat prin canale neoficiale. Însă și aceștia pot să intre în programul de schimbare.

De ce explodează și cum își recuperează banii românii

Samsung susține că a identificat problema și este una care afectează doar bateriile produse de sud-coreeni, adică sunt afectate aproximativ 75% din telefoane. Chiar și așa, compania ar putea pierde mai mult de un miliard de dolari prin derularea programului de schimbare și prin distrugerea unităților cu probleme.

„Investigaţa noastră internă a arătat că este vorba de problemă cu una dintre celulele bateriei. Se supraîncălzeşte când anodul intră în contact cu catodul bateriei, un caz foarte rar ce are loc din cauza unei erori foarte rare în procesul de producţiei“, a transmis Samsung. Pe piață, până pe 1 septembrie, erau puse în vânzare aproximativ 2,5 milioane de telefoane.

În România, unități fără probleme vor fi puse la vânzare din 19 septembrie. Utilizatorii care deţin deja un Galaxy Note7 au posibilitatea să îl schimbe cu unul nou, dar abia din 19 septembrie, prin intermediul magazinului sau operatorului telecom de unde au achiziţionat produsul. Mai mult, dacă nu mai vor Note 7, pentru că şi următoarea variantă ar putea avea probleme, pot schimba oricând actualul dispozitiv Galaxy Note7 cu un Galaxy S7 sau S7 edge. Diferenţa de preţ va fi returnată clienților.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone