STUDIU: Românii sunt dispuși să cheltuie în jur de 125 de euro pentru cadouri de Crăciun cumpărate online

Românii sunt dispuși să aloce un buget de 125 de euro cumparaturilor online de Crăciun FOTO: Guliver/Getty Images
Românul pare să fie din ce în ce mai comod și asta se vede în apetitul pe care îl are pentru cumpărăturile online, care câștigă clienți pe lună ce trece.
Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Cumpărăturile online au început să concureze comerțul tradițional și un România. Analiștii spun că acest fenomen a luat amploare după ce generația mai tânără a început să fie independentă financiar.

În perioada sărbătorilor volumul accesărilor pe platformele online este în creștere. Un studiu comandat de Compari.ro și realizat de GKI Digital arată că 64% dintre români vor oferi cadouri membrilor din familie. Una din două persoane este dispusă să cumpere atenții și rudelor apropiate.

Bugetul mediu pentru cadouri cumpărate online este de aproape 570 de lei, adică undeva la 125 de euro. Cei mai mulți dintre cumpărătorii online, 73% se inspiră de pe internet atunci când vor să caute un cadou, în timp 47% sunt atenți și la materiale promoționale și flyere. Printre cei care oferă atenții se numără și persoane care se consultă chiar cu destinatarul atunci când comandă un cadou.

În căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenți urmăresc ofertele magazinelor online și 74% accesează motoarele de căutare. De altfel, rolul paginilor de comparare a prețurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.

Studiul mai arată că 87% dintre respondenți au intenția de a achizițion cadourile pentru sărbători din mediul online, în timp ce 57% preferă să fie prezenți și în magazinele clasice.

În topul preferințelor celor care achiziționează cadouri din mediul online sunt articolele de îmbrăcăminte, cosmeticele, jucăriile pentru copii și produsele electronice.

Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone