STUDIU: Peste 90% din români aleg o anumită benzinărie în funcţie de serviciile suplimentare gratuite

Doar 26% din şoferii români aleg benzinăria în funcţie de apropiere şi doar 23% au indicat promoţiile ca factor diferenţiator
Pentru 91% dintre români principalul motiv care-i determină să aleagă o anumită benzinărie îl constituie existenţa serviciilor suplimentare gratuite, precum umflarea cauciucurilor sau spălarea parbrizului, arată un studiu realizat de compania austriacă specializată în domeniul relaţiilor cu clienţii 4Service Group.
Share on Facebook16Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Studiul a fost efectuat în luna mai de compania 4Service Group, pe un eşantion total de 450 de persoane din România, Polonia, Bulgaria şi Turcia. Eşantionul pentru România a fost de 249 de şoferi.

În schimb, doar 26% dintre şoferii români aleg benzinăria în funcţie de apropiere şi doar 23% au indicat promoţiile ca factor diferenţiator. Spre deosebire de polonezi, doar 5% dintre şoferii români opresc la o benzinărie doar pentru că există acolo şi o cafenea sau un magazin alimentar.

“În ceea ce priveşte calitatea serviciilor, românii apreciază cel mai mult atitudinea activă şi interesul pentru client. Peste 76% dintre respondenţi au indicat aceste calităţi ale angajaţilor, urmate de politeţe şi bunăvoinţă. În schimb, şoferii bulgari sau cei polonezi pun politeţea pe primul loc, iar cei turci acordă cel mai mult atenţie competenţei şi rapidităţii angajaţilor de la benzinării”, se mai arată în studiu.

Legat de cele mai mari probleme din benzinării, circa 85% dintre şoferii români se plâng că staţiile de alimentare cu carburanţi au wc-uri murdare, iar în multe cazuri acestea lipsesc cu desăvârşire.

Potrivit studiului, 40% dintre şoferii români sunt deranjaţi de deservirea lentă din benzinării, iar o treime acuză slaba calitate a carburantului.

Circa 5% dintre şoferii întrebaţi de 4Service Group spun că li s-a părut că au alimentat cu mai puţin carburant decât apărea pe bonul fiscal.

Doar 3% dintre conducătorii auto din România nu au întâmpinat nicio problemă în timpul unei opriri la benzinărie. Procentul este asemănător în Turcia şi Bulgaria.

Pe de altă parte, o treime dintre şoferii polonezi sunt pe deplin mulţumiţi de serviciile din benzinăriile lor.

În ceea ce priveşte modul în care şoferii şi-ar dori să arate benzinăria ideală, românii au preferinţe selecte. Astfel, 96% dintre cei care au participat la studiul din România spun că benzinăria ideală ar trebui să ofere acces Wi-Fi gratuit.

Circa 91% dintre ei vor şi servicii adiţionale, precum verificarea presiunii cauciucurilor sau spălarea parbrizului. Totodată, 81% dintre şoferi sunt de părere că din benzinăria perfectă nu ar trebui să lipsească nici cafeneaua sau o gamă variate de produse (77% dintre respondenţi).

O cafea bună sau mâncarea gustoasă se află printre preferinţele a 70% dintre conducătorii auto chestionaţi, iar promoţiile sunt prioritare pentru 55% dintre ei.

4Service Group este o compania austriacă cu peste 15 ani de experienţă în domeniul relaţiilor cu clienţii.

Sursa: News.ro

Share on Facebook16Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone