Strategia Chinei pentru 2016: Dublarea vânzărilor de vehicule electrice

Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puțin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China FOTO: AP
China își propune să dubleze producția și vânzarea de vehicule electrice în 2016. Ambiția Chinei este de a deveni cel mai mare producător de vehicule electrice la nivel mondial.
Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Anul trecut, vânzările de vehicule electrice au depășit 300.000 de unități în China, unde se află cea mai mare piață auto din lume, conform Reuters.

Miao Wei, ministrul Industriei și Tehnologiei Informației a declarat, în timpul sesiunii anuale a Parlamentului chinez, că statul chinez trebuie să accelereze instalarea stațiilor de reîncărcare a mașinilor electrice și să îmbunătățească durata de exploatare a bateriilor electrice.

Statul a încurajat producătorii auto să se alinieze tendinței pieței mondiale și să se concentreze pe înlocuirea carburanților clasici. Dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice va permite celei de a doua economii din lume să rămână competitivă și să reducă din gradul imens de poluare din marile orașe, notează „Financial Times”.

Subvențiile pentru producători și cumpărători au ajutat la creșterea masivă a vânzărilor de vehicule electrice anul trecut, cu un avans de patru ori mai mare față de 2014, la 300.000 de unități. Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puțin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China.

Vânzările de automobile pe piața chineză au înregistrat cel mai lent ritm de creștere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 și de 13,9% în 2013, conform Asociației Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM).

 

Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone