Secretele din spatele unui brand de fashion românesc de succes – Interviu Filip Cezar

Nu există multe branduri românești de succes în zona de fashion, însă Filip Cezar este unul dintre ele – dacă nu și cel mai de seamă din acest segment. Am stat de vorbă cu fondatorul mărcii de lux – care îi poartă și numele – adresate bărbaților pentru care calitatea și unicitatea primează, pentru a descoperi rețeta succesului din spatele unui business de notorietate din categoria design-ului vestimentar.

Nu oricine își cumpără costume la comanda marca Filip Cezar. Pasiunea, pregătirea și calitatea execuției pot fi apreciate numai de către cei pentru care orice detaliu contează. Cei care apreciaza arta apreciaza si costumele realizate la comanda si o buna parte dintre aceste persoane sunt, fie persoane publice, precum diversi artisti din showbizul romanesc, fie oameni care nu se multumesc cu standardele de
calitate oferite de magazinele de costume din mall-urile din Romania.

advert 1

Designerul mai vorbește, în interviul acordat Adevărul Financiar, despre mișcările strategie de e-commerce aplicate la momentul potrivit, dar și despre aspectele mai puțin cunoscute pe care le presupune administrarea unui atelier de croitorie de lux.

 

Cine sunt oamenii din spatele business-ului?

Brandul Filip Cezar are în spate o echipă alcătuită din oameni pasionați de modă masculină. Este vorba despre profesioniști dedicați, creativi, exigenți, care au zeci de ani de experiență.

Cum ați pornit afacerea?

Afacerea a pornit de la premiza că în România nu există un brand de lux care le să ofere consumatorilor anumite produse și servicii de înaltă calitate.

Câtă muncă exista in spatele unui atelier de costume pe comanda din România?

Spre exemplu, pentru a realiza un costum de mire perfect, timpul nu poate fi contabilizat. Asta se întâmplă pentru că fiecare costum este unic și necesita foarte multă atenție. Este nevoie de foarte multă răbdare pentru ca fiecare detaliu să iasă impecabil și produsul final să fie perfect.

Care este profilul clientului Filip Cezar?

Genul clientului nostru este bărbatul exigent, care iubește costumele la comandă, care iubește arta și căruia îi place să fie la curent cu ultimele tendințe.

În opinia dumneavoastră, care sunt punctele forte ale atelierului Filip Cezar?

Calitatea execuției produsului, exclusivitatea garantată a clientului nostru, o bună comunicare cu clientul, confidențialitatea lucrărilor și bineînțeles, respectul față de client.

Care sunt costumele care se vând cel mai bine la Filip Cezar?

În prima jumătate a anului, cele mai vândute costume sunt cele de mire. Spre final de an însă, costumele business au prioritate. Ca și modele sau culori, acestea diferă de la un an la altul.

Cum simțiți migrarea shopping-ului online spre zona de mobile și ce măsuri ați luat pentru a le oferi o experiență cat mai buna celor care cumpără de pe mobil?

Mai mult de jumătate din utilizatorii din ziua de azi accesează magazinele online de pe dispozitive mobile, fie ele telefoane sau tablete. Site-ul nostru este foarte bine optimizat în acest sens și le oferă utilizatorilor o interfață foarte ușor de folosit, având la bază un design simplu și intuitiv. După ce un utilizator efectuează o comanda online, acesta este sunat de asistenta noastră și dacă este vorba de un costum sau de o cămașă la comandă, clientul este programat pentru o vizita de măsurători.

Având in vedere ca magazinul online Filip Cezar este un jucător important pe nișa fashion în e-commerce-ul românesc, ați avut propuneri de fuziune din partea site-urilor mai mari? V-ați gândit vreodată la o astfel de posibilitate?

Da, este adevărat, am avut foarte multe propuneri de preluare și colaborare însă tot ce facem aici, facem cu pasiune și nu am vizat un profit imediat. Ne propunem să continuăm în aceeași direcție deoarece varianta agreată de noi se dovedește a fi și una de succes.

La ce rezultate va așteptați pentru 2017?

Ca orice brand internațional, dorim cel puțin o creștere cu 50% a cifrei de afaceri. Suntem conștienție de faptul că acest target îndrăzneț va veni la pachet și cu o serie de cheltuieli mai mari.

Ce surprize le pregătiți clienților în viitor?

Surprizele trebuie să rămână surprize, nu? Lăsând gluma la o parte, ne dorim să le pregătim clienților o gamă mult mai variată de modele și produse.

Având în vedere că exista un val de tineri antreprenori care vor să intre pe segmentul de fashion, ce sfaturi le puteți da?

În primul rând, îi sfătuim să urmeze cursuri pentru inițierea în artele croitoriei și a designului vestimentar. Apoi, înainte de începe, trebuie sa își facă un plan de afaceri bine pus la punct, iar dacă acesta pare să fie viabil, nu le mai rămâne decât să se apuce de treabă. Dacă există doritori, noi suntem deschiși să le oferim o formare în acest domeniu.

advert 2

Pentru ca orice moment să se transforme într-unul deosebit, este nevoie de ceva special. Cătălin Măruță recomandă costumele de mire și de botez Filip Cezar: „Purtând un costum unic și de calitate nu poți da greș!”