Scandalul Volkswagen: Scuze, dar nu şi soluții concrete de rezolvare

Volkswagen a aşteptat două luni, după ce a recunoscut că existe o anormalitatea software la vehicule, până să spună că softul respectiv are rolul să păcălească testele de poluare FOTO: Guliver/ Getty Images
Directorul general al operaţiunilor Volkswagen în Statele Unite, Michael Horn, a exprimat scuze şi a promis o investigaţie completă în scandalul manipulării testelor de poluare ale automobilelor diesel, dar nu a spus când vor avea loc remedierile şi nici cum vor influenţa performanţele maşinilor.

“Suntem hotărâţi să corectăm lucrurile. Asta implică acceptarea consecinţelor actelor noastre, furnizarea unui remediu şi începerea recâştigării încrederii clienţuilor, dealerilor, angajaţilor, autorităţilor de reglementare şi americanilor”, afirmă Horn într-o declaraţie pregătită pentru o audiere în subcomitetul pentru energie şi comerţ din Camera Reprezentanţilor, care va avea loc joi, transmite Bloomberg.

Audierea va marca prima chestionare publică a unui oficial al Volkswagen (VW) în Statele Unite, de când Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) şi Comisia pentru Resursele Aerului din California au anunţat pe 18 septembrie o investigaţie privind softul ilegal instalat de grupul german pe unele modele diesel, pentru reducerea emisiilor poluante în timpul testelor, informează Mediafax.

Scandalul a dus la demisia directorului general al VW, Martin Winterkorn, şi la constituirea unor provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor rechemării în service a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial.

Potrivit legislaţiei americane în domeniul mediului, grupul Volkswagen poate fi amendat cu până la 18 miliarde de dolasri.

Parlamentarii americani care analizează cazul vor răspunsuri atât de la VW cât şi de la agenţia de mediu.

Marsha Blackburn, republicană din Tennessee membră în Camera Reprezentanţilor, se întreabă dacă agenţia de mediu este atât de împovărată de aplicarea reglementărilor de mediu încât începe să nu observe lucrurile importante.

Horn a spus că nu a avut cunoştinţă despre înşelăciunea VW până pe 3 septembrie, când oficiali ai companiei au recunoscut acest lucru într-o întâlnire cu reprezentanţi ai EPA şi ai comisiei din California. El a mai arătat că anul trecut ştia că automobile diesel ale VW nu respectă nivelul de noxe prevăzut în legislaţia americană şi că inginerii companiei lucrează la o soluţie.

Volkswagen a aşteptat două luni, după ce a recunoscut că existe o anormalitatea software la vehicule, până să spună că softul respectiv are rolul să păcălească testele de poluare.

Persoanele implicate vor fi identificate şi făcute responsabile, iar Volkswagen îşi va reface reputaţia, a spus Horn. El a adăugat că echipele tehnice încă lucrează la identificarea soluţiilor pentru clienţi.

Oficiali ai grupului din Germania au declarat miercuri că vor fi soluţii multiple pentru motoare şi ţări diferite, iar rechemările, care vor începe în ianuarie, vor avea loc cel puţin până la sfârşitul anului 2016.