Război între indieni şi chinezi în lumea auto. Land Rover dă în judecată constructorul Jiangling Motor care i-a copiat un model

Constructorii chinezi sunt renumiţi pentru "clonarea" unor modele occidentale, dar puţine grupuri străine i-au acţionat în justiţie     FOTO ChinaAutoWeb.com
Producătorul auto britanic Jaguar Land Rover, deţinut de grupul indian Tata, dă în judecată compania chineză Jiangling Motor, pe care o acuză că a copiat modelul Evoque, măsura fiind una rară din partea unei companii auto occidentale în lupta cu producătorii chinezi recunoscuţi pentru astfel de practici, potrivit Reuters.

Plângerea formulată de către Land Rover menţionează că modelul Landwind X7, un SUV lansat recent de Jiangling, copie designul modelului Evoque.
Ce este interesant, însă, e că litigiul are loc chiar în China, acuzaţiile fiind de copiere şi concurenţă neloială.

În ciuda practicilor larg răspândite şi evidente ale producătorilor auto chinezi, de a copia modelele marilor producători auto mondiali, aceştia nu obişnuiesc să demareze acţiuni în instanţele din China, deoarece consideră că şansele de a câştiga procesele sunt foarte reduse.

În plus, procesele de acest tip pot afecta imaginea companiilor auto străine, dacă publicului din China i se induce ideea că marile firme auto încearcă să scape de competitorii chinezi.

Totuşi, în cazul în care Jaguar Land Rover ar câştiga procesul, alţi producători auto străini ar putea fi tentaţi să ia măsuri similare împotriva producătorilor auto chinezi care le copiază modelele.

Modelul SUV Landwind X7 a fost prezentat pentru prima dată în noiembrie 2014 şi a fost imediat considerat o copie aproape identică a modelului Range Rover Evoque, aflat la acea dată în vânzare pe piaţa chineză.
Modelul chinezesc X7 costă o treime faţă de preţul unui Evoque şi este mult mai puţin performant din punct de vedere tehnologic, potrivit experţilor.

Scandal cu chinezii şi pe marca Rover

Grupul indian a achiziţionat constructorii Jaguar şi Land Rover în anul 2008 pentru 2,3 miliarde de dolari de la americanii de la Ford. În anul 2006, Ford a cumpărat şi brandul Rover de la BMW, ca parte a unui acord privind dreptul de preempţiune.
Grupul german licenţiase anterior drepturile către MG Rover. În anul 2000, Ford cumpărase Land Rover de la BMW pentru 2,9 miliarde de dolari, astfel că marca Rover este acum în posesia Tata.
MG Rover a intrat în faliment, însă, şi a fost lichidată în anul 2005, astfel că activele sale, inclusiv designul pentru limuzinele Rover 75 şi tehnologia maşinilor, au ajuns la chinezii de la Nanjing Automobile. Ca parte a tranzacţiei, chinezii au preluat mărcile MG, dar şi Austin, un alt brand britanic sub care nu se mai realizau vehicule.

Dar în 2007, Nanjing a fuzionat cu un alt constructor chinez, SAIC Motor. Neavând însă marca, dar posedând designul şi tehnologia, SAIC a creat o un alt brand şi un logo asemănătoare cu cele ale Rover, respectv Roewe. Maşina a fost lansată în 2007.