Povestea românului care se bate cu marile rețele de supermarketuri: „Nu mi-e rușine să spun că fac profit, dar îl fac din comercializarea produselor românești“

Feliciu Paraschiv este printre puținii români care mai rezistă în sectorul de retail alimentar FOTO: Revista Piața
Pe o piață în care marile lanțuri de magazine fac legea, un antreprenor român încearcă să meargă contra curentului și să reziste pe o piață dominată de marii retaileri.

Feliciu Paraschiv controlează rețeaua Paco, un  lanț de magazine care deține șapte magazine la Odobești și Focșani. Antreprenorul mizează la raft pe producătorii autohtoni. Și-a construit simgur afacerea și vrea să se extindă.

„Anul acesta sperăm să mai deschidem încă două supermarketuri. Acoperim Focțani și Odobești, iar prin cele două magazine ne propunem să ajungem și în zona rurală. Am colaborat și colaborăm de câțiva ani cu fermieri , adică noi blocăm tot ce înseamnă importuri în momentul în care apar produsele românești. Produsele românești nu se șin așa mult la raft, dar nu cred că e vorba de calitate, cât e vorba de lipsa sortării legumelor și fructelor. Fermierii noștri încă nu au ajuns la nivelul la care să-și vândă marfa pe categorii, să sorteze și să pună prețuri diferite. Cred că în scurt timp se va rezolva și această problemă“, a declarat pentru Agrointeligența Feliciu Paraschiv.

Directorul lanțului de magazine Paco mai spune că în luna februarie a decis să achiziționeze mere doar de la producătorii autohtoni și a renunțat să importe acest produs din țările intracomunitare. Șia asta în ciuda restrângerii sortimentelor de la raft.

Paraschiv  a mai spus pentru Agrointeligența că iarna sunt cele mai mari probleme legate de achiziția de produse românești.

„Este posibil să nu avem suficient de mulți producători români în zona noastră pentru a acoperi necesarul de marfă, dar potrivit legislației ce ar urma să fie adoptată, lanțul scurt merge până la 180 de  kilometri și am putea să găsim în românia produsele pe care să le vindem noi la raft. Problema mare este că iarna nu prea găsim produse românești. Ăn ceea ce privește procentul de 51% de legume și fructe românești ce trebuie să le achiziționăm, nu o să fie o problemă pe perioada verii., dar iarna o să întâmpinăm dificultăți. Cred că iarna nu avem nici 30% produse românești“, a mai spus antreprenorul pentru Agrointeligența.

Citiți materialul complet pe Agrointeligența.