Piața de vânzări online din România a crescut, românii sunt atrași de comunicarea electronică

Unii români sunt mulțumiți de relația cu instituția bancară, alții mai puțin. Probabil că acest lucru se explică prin diferențele de opinie, de pregătire, de mentalitate și de vârstă. Este vorba despre progresul tehnologic care și-a pus amprenta asupra vieții oamenilor. Cu siguranță, digitizarea unor procese, plățile electronice, folosirea intensă a serviciilor bancare mobile și online, a cardurilor de credit, au transformat viața clienților și a celor din instituțiile bancare.

În prima categorie apar tinerii care își doresc acces rapid la informații în ceea ce privește serviciile financiare, sunt încântați de comunicarea electronică, de utilizarea tehnologiei în serviciile tranzacționale. Tinerii s-au bucurat de cardurile de credit dedicate, pachetele studențești cu costuri minime sau de creditele work & travel (cu discounturi și promoții). Cei nemulțumiți sunt în special persoanele în vârstă care vor să folosească în continuare numerarul, vor să vină la bănci, să discute cu oamenii de aici și să fie lămuriți în problemele tranzacționale pe care le au.

Băncile încearcă tot mai mult să atragă clienții spre plățile online. Cea mai cunoscută modalitate este prin cardurile de credit prin care se pot achiziționa produse din magazinele din țară și din străinătate, în rate, fără dobândă. Cardurile în rate permit clientului să cumpere un produs și să-l plătească în rate, fără dobândă, într-o perioadă prestabilită de câteva luni. Cardurile în rate seamănă cu cele de credit normale, doar că au și posibilitatea de a plăti un produs în 12 rate fără dobândă. Perioada de 12 luni nu este fixă, poate varia, se stabilește printr-un acord care este semnat între magazin și bancă.

În următorii zece ani românii se vor obișnui tot mai mult cu utilizarea tehnologiei, vor înțelege tot mai mult beneficiile acesteia. Ei au așteptări ridicate, analizează toate informațiile și își doresc să aibă acces rapid la ele. În cazul unor credite mai deosebite preferă discuțiile față în față, pentru anumite produse și servicii.

Tehnologia poate modifica comportamentul clienților în ceea ce privește relația cu instituția bancară deoarece aduce servicii noi avantajoase pentru aceștia. Clienții pot folosi online serviciile și produsele bancare, echipamentele de self-banking, produsele de investiții și credite imobiliare. Unii utilizează destul de mult banking-ul și internet banking-ul.

Românii se hotărăsc uneori mai greu să cumpere online. Acest lucru a fost observat și la populația din Belgia și Franța. Cei mai interesați de cumpărăturile online sunt cei din SUA și Regatul Unit. Statisticile arată că mai mult de 70% din populația Regatului Unit face cumpărături online cel puțin o dată la patru săptămâni. În Europa procentul este mai mic cu 10%.

Românii preferă mai mult să facă plăți cu numerar, sau plăți prin cardul de credit ori cardul de debit. Desigur unii s-au obișnuit și cu plățile online, prin PayPal pentru cumpărăturile online pe care decid să le plătească imediat. Unii evită să facă cumpărături online, preferă să plătească la livrare, sau optează pentru alte variante de plată. Doar 46% din cei care fac cumpărăturile pe Internet decid să plătească prin card la livrarea produselor.

PayU România este o companie care are cei mai mulți procesatori de plăți pe Internet pe piața locală, atât comercianți, cât și cumpărători. PayU are miliarde de tranzacții anual și este prezent în 17 piețe ale lumii (din Europa, Asia, Africa și altele). PayU ajută magazinele online dar și cumpărătorii să-și atingă obiectivele. Românii preferă acest sistem de plată pentru că este eficient, rapid și sigur. Statisticile arată că numărul românilor care fac plăți online cu cardul a crescut față de anul trecut, ei sunt interesați mai ales de serviciile de asigurări.

Piața de vânzări online din România a crescut. Una din cele mai simple metode de plăți cu cardul este prin contul PayPal. Îți faci un astfel de cont, care este un fel de depozit în care vei adăuga bani, pe care apoi îi vei putea folosi pentru tranzacții online. Doar persoana care va primi banii va plăti un comision care este foarte mic.

Românii consideră avantajoasă și achiziționarea de produse cu plata în rate, mai ales dacă este fără dobândă. De exemplu la unele magazine online cu produse pentru pat cu plata în rate se poate alege numărul de rate dacă se face plata cu cardul și se introduc datele acestuia. Clienții pot folosi cardurile de credit STAR Card emis de Banca Transilvania, sau cele emise de BCR care oferă anumite avantaje: Bun de plată Standard MasterCard sau Visa, EPB Platinum, Word Signia MasterCard, Gold MasterCard sau Visa, MasterCard Gold EUR și altele.

În cazul cardului de credit “Bun de plată” se acordă clienților 1% cash back aniversar o singură dată pe an la toate cumpărăturile efectuate prin acest sistem de plată. De asemenea se acordă un cash back lunar de 2% la anumite categorii de comercianți din România sau din străinătate. Din categoria acestora fac parte tranzacțiile realizate la restaurante, hoteluri, benzinării, magazine cu articole de îmbrăcăminte, magazine de încălțăminte și altele.