Piața auto semnalizează ieșirea din criză – iată premisele, în cifre

Un al doilea indicator important, după piața imobiliară, care măsoară viteza de ieșire din criză este dat de numărul de autovehicule vândute și de înmatriculările în circulație.

2014 a consemnat o creștere substanțială a înmatriculărilor noi de autovehicule, cu un vârf pe segmentul autovehiculele pentru transportul pasagerilor, urmate de cele pentru transportul mărfurilor.

Comparativ cu 2013, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu peste 21% în 2014, la peste 70.000 de unităţi. 2014 devine astfel primul an în care piaţa auto înregistrează o creştere a volumelor, după un declin constant între anii 2008 şi 2013, în care s-a evaporat aproape 80% din volumul vânzărilor.

În trimestrul IV 2014, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2013, autobuzele şi microbuzele au crescut cu 43,4%, iar autoturismele cu 9,2%. Pe de altă parte, categoria mopede şi motociclete a înregistrat o scădere cu 11,1%.

Alături de programul Rabla, prin care s-au vândut aproape 20.000 de maşini noi, piaţa locală a fost susţinută în primul rând de achiziţiile realizate de persoanele juridice, care au reprezentat peste 70% din vânzările de vehicule din 2014.