O treime din turiştii români își plătesc vacanțele în rate. Sfârşitul anului şcolar şi al celui universitar au adus un boom al rezervărilor

Sfârşitul anului şcolar şi al celui universitar au adus un boom al rezervărilor FOTO: Guliver / Getty Images
Numărul de rezervări pentru litoralul românesc, Grecia, Spania şi Bulgaria a crescut cu până la 30%, odată cu terminarea anului şcolar şi a celui universitar, iar 35% din turiști își plătesc vacanțele în rate, potrivit Mareea, un important turoperator din România, specializat pe aceste destinaţii.
Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

În prima parte a acestui an, rezervările în sistem early booking au înregistrat o creştere de 20%, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. „La ora actuală, prin Mareea, 40% din totalul rezervărilor au fost efectuate prin early booking, iar, în 2015, ponderea a fost de 35,7%. În prezent, după o stagnare, se înregistrează un puternic val de rezervări, datorită începerii vacanţelor şcolare şi universitare”, a declarat directorul general al Mareea, Marius Usturoiu, potrivit News.ro.

Şeful Mareea recomandă ca vacanţele să fie programate şi în funcţie de sezonul estival, deoarece familiile cu copii depind foarte mult de calendarul şcolar. „Remarcăm o preferinţă din ce în ce mai mare a clientului român de utilizare a mijloacelor de plată bancare, în special prin cardurile de credit cu dobândă zero. În ultimii trei ani, de când ofertele early booking sunt alese de to mai mulţi români, înregistrăm şi o creştere anuală de 25% a numărului celor care folosesc cardul de credit pentru plata în rate”, a mai spus Usturoiu.

Care sunt destinațiile interne preferate de români

Pe partea de turism intern, Mareea a înregistrat o creştere de 15% faţă de 2015, ponderea cea mai mare a vânzărilor fiind deţinută de litoral, cu 85% din total, urmat de staţiunile balneoclimaterice, cu 10%, şi staţiunile montane, cu 5%. „Se observă o creştere a rezervărilor pentru hotelurile tip all inclusive de pe litoralul românesc, dar şi o creştere a cererii pentru hotelurile cu centre Spa”, a menţionat reprezentantul Mareea.

În funcţie de vânzări, cele mai căutate staţiuni de pe litoral sunt Mamaia, Eforie Nord, Venus şi Saturn. În ceea ce priveşte staţiunile montane, cele mai solicitate sunt Predeal, Sinaia, Poiana Braşov şi Buşteni. În prezent, pe litoralul românesc sunt nouă hoteluri de 5 stele, 59 hoteluri de 4 stele, 153 hoteluri de 3 stele, 91 hoteluri de 2 stele şi două hoteluri de o stea. Din totalul de 314 de hoteluri, 23 de hoteluri au regim all inclusive.

Pe litoral sunt autorizate, în total, peste 800 de structuri de cazare (hoteluri, vile, hosteluri, apartamente în regim hotelier, bungalouri, pensiuni). „Românii preferă din ce în ce mai mult hotelurile de 3 şi 4 stele şi serviciile all inclusive”, a precizat reprezentantul Mareea. Cele mai multe hoteluri de 5 stele se află în Mamaia şi Mamaia Nord (patru), precum şi cele mai multe hoteluri cu regim all inclusive (nouă).

Care sunt destinațiile externe preferate de români

Pe destinaţiile externe, Grecia rămâne destinaţia externă favorită a românilor, Mareea înregistrând o creştere a vânzărilor de 7% faţă de anul precedent. Pentru Bulgaria, turoperatorul Mareea a înregistrat o creştere a vânzărilor de 30%, iar pentru Spania- de 15% faţă de 2015. Topul destinaţiilor este condus de Costa Brava, Mallorca, Tenerife şi Costa Blanca.

De asemenea, în pofida atentatelor din Istanbul şi Ankara, riviera turcească rămâne o destinaţie aleasă în continuare de către o parte dintre români. Antalya conduce detaşat topul preferinţelor, fiind urmată de Marmaris, Bodrum şi Kuşadasi. „Din cauza problemelor generate de atentate, mulţi hotelieri promovează în continuare reduceri de tarife de până la 50%. Românii preferă în Turcia hotelurile de 4 şi 5 stele cu servicii all inclusive şi ultra all inclusive”, a mai spus reprezentantul turoperatorului.

Turoperatorul Mareea a fost înfiinţat în 1998, în Deva, şi a devenit unur dintre princei mai mari din România, cu 14 agenţii proprii şi 8 francize. Reţeaua de revânzători este formată din peste 1.200 de agenţii partenere.

Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone