Mohammad Murad: Voucherele de vacanță vor aduce o creștere a turismului pe litoral de 15-20%

Președintele Federației Patronatelor din Turism (FPTR), Mohammad Murad FOTO: Mediafax
Federația Patronatelor din Turism anunță că prețurile pachetelor pe litoral de anul viitor vor rămâne la nivelul celor de acum, iar introducerea voucherelor de vacanță va conduce la creșterea numărului de turiști români.
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Cu un sezon considerat foarte bun pe 2015, hotelierii își fac deja planuri pentru anul viitor. Președintele Federației Patronatelor din Turism (FPTR), Mohammad Murad susține că anul acesta numărul turiștilor pe litoral a crescut cu 15-20%.

Președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Aurelian Marin spune că anul acesta pe litoralul românesc au fost peste 1,5 milioane de turiști, dintre care 5% au fost turiști străini. Acesta precizează că un turist consumă, în medie, 50 de euro pe zi pentru cazare și alte cheltuieli.

Citiți și: Mafia evaziunii fiscale: cum este lovită de voucherele de vacanță, reducerea TVA și controalele ANAF

Potrivit lui Murad, conjunctura internațională permite României să atragă mai mulți turiști. Atât Murad, cât și ceilalți hotelieri susțin că extinderea investițiilor către sudul litoralului va fi vizibilă în anii următori. Hotelierii mizează deja pe complexuri de patru stele și condiții all inclusive.

Mohammad Murad, investiție de 10 milioane de euro în Sud

Omul de afaceri Mohammad Murad s-a arătat dispus să valorifice personal potențialul turistic al sudului litoralului și ar putea investi 10 milioane de euro în această zonă.

„Este vorba de o investiție într-un complex nou. Diferența de preț dintre renovarea unuia vechi și construcția unuia nou nu este destul de mare, fapt pentru care merită o investiție nouă”, a declarat pentru Adevărul Financiar Mohammad Murad.

Acesta precizează că majoritatea hotelurilor din sudul litoralului sunt construcții vechi cu standarde destul de reduse. În opinia lui Mohammad Murad camerele din hotelurile vechi nu mai corespund actualelor standarde.
Președintele FPTR, mai spune că investițiile pe care le vor face hotelierii în zona de sud trebuie susținute și de administrațiile locale care trebuie să inițieze un nou Plan Urbanistic General, așa încât noile resorturi să se integreze într-o arie modernă.

Potrivit lui Mohammad Murad investițiile pe care le fac hotelierii sunt pe termen lung. Și asta în care investițiile private reprezintă 99% din turismul românesc. Acesta spune că apariția unor jucători puternici în sudul litoralului va crea concurență hotelierilor din nord iar acest lucru se va vedea în pachetele turistice, dar și în prețuri.

„Nu putem spune că în România nu putem face turism. Avem tot ce ne trebuie. Nouă ne rămâne să ne concentrăm și să facem ca hotelurile noastre să arate ca cele din Spania sau din Turcia”, a detaliat Murad.

La rândul său, președintele ANAT, Aurelian Marin spune că plusul de valoare va fi dat de serviciile all inclusive. Iar lucrul acesta a fost verificat anul acesta când numărul ofertelor de acest gen a fost destul de mare pe sud. Un alt motiv de creștere în turism a fost scăderea fiscalității. La început la serviciile de cazare și în acest an la serviciile de masă după reducerea TVA la 9%.

Citiți și: Voucherele de vacanță – cine și cui le emite, unde și cum se folosesc

Hotelierii de pe litoral susțin că pachetele all inclusive vor aduce turiști care vor cumpăra mai multe nopți de cazare. Dacă în nord este deja încetățenit turismul de clubing, în zona de sud hotelierii se vor baza pe turismul de familie.

„În Mamaia sunt turiști care vin pentru distracție la club și stau una, două sau cel mult trei nopți. Pe Phoenicia, de exemplu avem al tip de turist. Avem familii cu pachete de patru, cinci sau șase nopți”, a exemplificat Murad.

O altă abordare pentru creșterea numărului de turiști, în special cei străini vine de la unl din hotelierii care se află în plină investiție. Nicolae Bucovală de la complexul Steaua de Mare din Neptun spune că introducerea unui sistem allinclusive trebuie făcut după preferințele pieței.

Citiți și: Turismul balnear, magnetul pe care îl folosesc hotelierii români să-i readucă pe străini – Cât îi costă însă acest lux?

„Să nu credeți că turiștii străini vin dacă le dai ce mănâncă peste tot pe unde se duc. Nu ai cum să le dai paste. Le faci meniu cu salmale, mititei, mâncare gătită”, este de părere Nicolae Bucovală. Atât hotelierii, cât și agențiile de turism susțin că sezonul 2016 va fi marcat de noi investiții, în special în complexuri hoteliere cu un confort mai ridicat.

Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone