Ministrul Finanţelor: Scutirea de impozit a profitului reinvestit va fi extinsă pe perioadă nedeterminată

Ministerul Finanțelor va aproba în una-două săptămâni măsura extinderii scutirii de impozit a profitului reinvestit pe o perioadă nedeterminată, a declarat marți Anca Dragu, ministrul Finaneţelor, în cadrul evenimentului de lansare a Topului Național al Firmelor Private din România, realizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

„Avem deja un pachet consistent pe care l-am discutat și pe care îl vom aproba în una-două săptămâni prin care dorim să extindem această facilitate, respectiv scutirea de impozit a profitului reinvestit. Dorim să o extindem pe o perioadă nedeterminată pentru a aduce această predictibilitate fiscală astfel încât dumneavoastră (antreprenorii n.r.) să știți că și anul viitor și în 2017, 2018, 2019 veți putea beneficia de această facilitate și vă veți putea face un plan de afaceri având ca input aceste informații privind fiscalitatea în România. Așadar oferim contribuabililor care investesc în active precum echipamente tehnologice, calculatoare și echipamente periferice programe informatice, o continuitate în activitatea economică“, a spus Dragu.

Potrivit acesteia, IMM-urile reprezintă 90% din firmele din Romania și contribuabili semnificativi pentru bugetul statului. Scutirea de impozit a profitului reinvestit era valabilă până la sfârșitul acestui an. Agenții economici sunt scutiți integral de la plata impozitului pentru profitul reinvestit în echipamente tehnologice, respectiv mașini, utilaje și instalații de lucru.

Ministrul Finanţelor a mai spus că Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) ar putea avea un „concept store“ pentru sprijinirea IMM-urilor și a startup-urilor. „La FNGCIMM lucrăm la un produs pentru sprijinirea start-up-urilor. În discuțiile pe care le am cu reprezentanții mediului de afaceri cea mai frecventă plângere a fost că startup-urile au acces dificil la finanțare. De aceea, FNGCIMM lucrează la acest produs de sprjinire prin garanții oferite de fond. Un alt element la care FNGCIMM lucrează acum este un concept store care să ofere soluții integrate IMM-urilor. Ne uităm aici la o abordare dublă. Practic să creăm o facilitate fizică, dar și o facilitate virtuală prin care reprezentanții IMM-urilor sau cei care doresc să își deschidă o companie să vină și să găsească un pachet integrat de informații referitor la cum se deschide o companie, cum se desfășoară activitatea contabilă, cine îi poate ajuta, care sunt regulile contabile și fiscale în funcțiune astfel încât aceste afaceri să fie unele de succes și să nu se împotmolească în activitățile birocratice“, a spus Dragu.

Ea a mai vorbit despre facilitățile privind schemele de minimis pe care ministerul le desfășoară sau urmează să le implementeze, arătând, totodată că, în primele tri luni ale acestui an au fost înființate 5.800 de firme de tip SRL-D.

Dragu a mai spus că firmele care au pierdut codul de TVA și îl redobândesc vor primi beneficiile pierdute în perioada aferentă anulării codului. „Pentru un regim fiscal echitabil propunem facilități pentru cei care își redobândesc codul de TVA în sensul acordării beneficiilor pierdute în perioada aferentă anulării codului. Au fost o mulțime de situații în care firmele și-au pierdut acest cod de TVA, unele chiar nu au știut de această măsură. În acest moment nu este posibil ca un cod de TVA să fie pierdut fără ca firma să cunoască acest lucru, dar constatăm că există situații care deja s-au întâmplat“, a explicat Anca Dragu.

Potrivit acesteia, au fost firme puse în dificultate împreună cu partenerii lor comerciali.

„Sunt firme care au fost puse în dificultate, nu numai ele dar și partenerii lor comerciali, în momentul în care au avut tranzacții cu o firmă fără cod de TVA. Venim în acest pachet de simplificare cu măsuri care să ajute firmele care au avut codul suspendat și îl redobâdesc“, a mai arătat ministrul Finanțelor.

Formularul de înregistrare în scop de TVA (088) a fost simplificat în vara acestui an, iar în loc de 20 de întrebări declarația conține acum 13, iar din 8 seturi de documente, va fi nevoie de 3 seturi.

Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone