Mania Pokemon Go începe să treacă: jocul a pierdut o treime din utilizatori în ultima lună

Pokemon Go a dus la dublarea capitalizării Nintendo imediat după lansare, dar între timp a pierdut din popularitate FOTO: Guliver / Getty Images
Jocul Pokemon Go a intrat pe o pantă descendentă şi pierdut în ultima lună o treime dintre utilizatori, numărul acestora scăzând de la 45 de milioane la 30 de milioane. Totuşi, acesta este în continuare cel mai popular joc de smartphone.
Share on Facebook22Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Lansat la începutul lunii iulie, Pokemon Go a devenit un adevărat fenomen global, acţiunile Nintendo dublându-şi valoarea, iar capitalizarea grupului nipon depăşind-o pe cea a rivalei Sony.

Jumătatea lunii iulie a reprezentat vârful pentru Pokemon Go, care înregistra la acea dată 45 de milioane de oameni care deschideau jocul zilnic. O lună mai târziu, la jumătatea lui august, doar 30 de milioane de oameni mai joacă Pokemon Go în fiecare zi, conform datelor publicate de firma de analiză Apptopia.

Deşi este o scădere clară, lucrurile nu stau chiar atât de rău din punctul de vedere al măsurătorilor pentru Pokemon Go. Şi asta pentru că analiza performanţei se face în metrică lunară, iar scăderea numărului de utilizatori activi lunari, când va fi făcută publică, nu va fi în niciun caz la fel de accentuată.

În altă ordine de idei, în ciuda scăderii pronunţate, Pokemon Go îşi arată limitele, dar este departe a fi considerat un capitol încheiat.

Şi timpul petrecut în cadrul jocului urmează linia trasată de numărul de utilizatori. Scăderea a început la mijlocul lunii iulie, cu o revenire la începutul lui august, când producătorul Niantic Labs a lansat al doilea update, urmată de o nouă descreştere.

Comparativ cu restul jocurilor şi aplicaţiilor de smartphone, Pokemon Go rămâne în continuare cel mai popular produs, fiind nemişcat de pe primul loc în topul jocurilor gratuite din Google Play Store.

Share on Facebook22Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone