Lovitură pentru România: Renault mută linia de fabricaţie a modelului Logan MCV de la Mioveni la Tanger, în Maroc. Infrastructura, problemă mare

Dacia este cel mai mare exportator al României FOTO: Guliver / Getty Images
Renault va muta din 2017 linia de producţie pentru Dacia Logan MCV de la Mioveni la Tanger, în Maroc, a anunţat Jean-François Gal, directorul uzinei africane, citat de către L’Usine Nouvelle.
Share on Facebook46Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

UPDATE Uzina din Maroc preia o parte din producţia modelului MCV pentru ca la Mioveni să fie produse mai multe Duster

Grupul Renault a precizat miercuri că uzina din Maroc a grupului Renault preia de la începutul anului viitor o parte din producţia modelului Dacia Logan MCV pentru a permite uzinii de la Mioveni, care este utilizată la maximum, să fabrice mai multe maşini Duster, pentru care cererea este mare.

Potrivti Renault, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru modelul Duster, care este al doilea cel mai vândut model din segmentul său, mai ales, în Europa. „Cu scopul de a elibera o capacitate de producţie pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV şi în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni şi la uzina din Tanger, în Maroc“, a precizat grupul Renault, într-un comunicat.

……………………………………………………………..

Acesta a mai precizat că vor fi efectuate investiţii de 20 de milioane de euro, grupul francez sperând să depăşească anul viitor o producţie de 30.000 de unităţi în Tanger.

Deocamdată, în Maroc sunt construite modelele Sandero, Dokker şi Lodgy.

Potrivit conducerii Renault, 276.000 de maşini vor ieşi pe porţile fabricii de la Tanger până la finalul anului, cu 47.000 mai multe decât în 2015.

Aproximativ 95% dintre maşinile produce în Maroc sunt destinate exportului.

Anterior, oficialii grupului Renault au criticat de mai multe ori în ultimii ani lentoarea cu care statul român realizează lucrări de infrastructură. Dacia, cel mai mare exportator al României, are nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti pentru a putea exporta mai rapid în Vest autoturismele produse la Mioveni.

Producţia românească de autovehicule, realizată de Dacia şi Ford, a scăzut în primele opt luni din acest an cu 6,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, până la 240.005 de unităţi, pe fondul reducerii cererii la export, dar şi a problemelor de pe piaţa internă, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Aceleaşi date APIA arată că, în primele opt luni din acest an, România a exportat 215.903 de autovehicule, în scădere cu 9,2% faţă de perioada echivalentă din 2015. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (118.527 unităţi), în creştere cu 14,5% faţă de 2015, urmat de Dacia Sandero (31.485 unităţi, în scădere cu 16%), Ford B-MAX (28.002 unităţi, cu 15,4% mai puţin faţă de 2015), Logan MCV (23.747 unităţi, în scădere cu 1,6%) şi Dacia Logan (14.142 unităţi, în scădere cu 64,2%).

Share on Facebook46Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone