“Litoralul pentru toți” 2015: sfârșitul de sezon, o afacere win-win pentru hotelieri și turiști

Jucătorii din industria turismului speră ca programul „Litoralul pentru toți” să fie profitabil și la capete de sezon FOTO: Mediafax
După două luni de sezon cu încasări bune și mulți turiști, operatorii din turism încearcă să prelungească perioada vacanțelor la malul mării printr-un nou program „Litoralul pentru toți”.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

„Litoralul pentru toți” împlinește opt ani și are încă o dată șanse mari de reușită. E adevărat, cu una-două condiții: vremea să țină cu hotelierii, iar turiștii să fie aatrași de mare și după 1 septembrie.

„Așa cum am făcut și anii trecuti, încercăm ca prin acest program să prelungim sezonul cât putem de mult”, explică prședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Aurelian Marin.

Jucătorii din industria turismului nu se bucură, dar nici nu privesc cu ochi răi programul. „Acest program ne ajută să avem turiști in serii consistente cel putin până pe 15 septembrie, mai ales daca vremea ramane frumoasa, asa cum se anunta si acum. Până în acea perioadă vin inca si multe familii cu copii. Dupa 15 septembrie vin si nostalgicii si persoanele de vârsta a treia, cu un buget de vacanta mai redus”, spune președintele Asociației Litoral – Delta Dunării, Corina Martin.

Logistic, pe lângă hotelurile care s-au înscris deja program, există și unități de cazare care merg cu tarife și pachete proprii, cu scopul de a avea turiști și după vârful de sezon.

Cum prelungim sezonul la mare

Corina Martin este de părere că litoralul românesc ar putea avea succes și în extrasezon, dacă România ar fi promovată mai bine ca destinație turistică în afara granițelor.

„Noi promovăm în special Mamaia prin asociația noastră, intrucat pentru Mamaia avem la dispozitie un buget local consistent, însă este nevoie trebuie sa fie agresiv si consistent promovată România ca destinație. Lucrul acesta este posibil dacă promovarea pe piețele internaționale este făcută la nivel serios de catre autoritățile publice centrale”, arată Martin, explicând că banii obținuți pentru promovarea stațiunii Mamaia nu sunt suficienți pentru o acțiune globală, ci doar una punctuală.

Citiți și: Voucherele de vacanță – cine și cui le emite, unde și cum se folosesc

La rândul său, președintele ANAT, Aurelian Marin, crede că turiștii români pot fi aduși pe litoralul cu servicii de calitate. „Am adus de câțiva ani în program și conceptul all inclusive. Dacă pe întregul sezon observăm o migrație a turiștilor români care mergeau în Bulgaria tocmai pentru aceste servicii complete, putem să îi atragem și la capăt de sezon, cu servicii all inclusive mai ieftine ca și ale vecinilor din sud”.

Corina Martin vede și ea sistemul all incusive ca pe un motor pentru prelungirea sezonului. „All inclusive este preferat de familiile cu copii. Sunt familii cu un buget fix de vacanță, iar din păcate bugetul de vacanță al turistului român este încă afectat. Din câte ne-au spus hotelieii, acest tip de turiști nu sunt dispuși să mai facă mari cheltuieli în afara hotelului ”.

Marketing de final de sezon

Jucătorii din industria turismului speră ca programul „Litoralul pentru toți” să fie profitabil și la capete de sezon. Totuși, pentru acest lucru, operatorii au nevoie de un volum mare de turiști.

„Si in acest an, cu sprijinul Consiliului Județean Constanța ( vicepresedinte al Asociatiei Litoral-Delta Dunarii), reusim sa oferim turistilor care vin pe Litoral in programul “Litoralul pentru toti” un voucher gratuit, de intrare libera la una din atractiile turistice din judet, fie că e vorba de Delfinariu, Planetariu, Muzeul de Istorie si Arheologie, Monumentul de la Adamclisi sau altele”, precizează Corina Martin.

O altă modalitate de a aduce turiștii este bazată și de prelungirea activităților legate de distracții, dar și de încurajarea unităților de cazare să vină cu programe speciale pentru familiile cu copii.

Citiți și: 109 ani de Mamaia – O istorie a fițelor, de la cabine de lemn la magnetul de valută de pe vremea lui Ceaușescu și fabrica de bani a prezentului

În ciuda bugetelor reduse, Corina Martin spune că, paradoxal, pe litoral se vinde întâi ce e mai scump. „Mamaia este cea mai scumpă destinație. Dar se deschide prima și se închide ultima, și se vinde și cel mai bine. Românul a devenit atent la ceea ce cumpără”.

Un pol de dezvoltare pentru turismul la mare este considerat și sudul litoralului, aflat în plină expansiune. „Creșterea numărului de turiști nu poate să apară fără investiții susținute. În sud e loc de investiții și deja au apărut oameni de afaceri care au investit serios în unități hoteliere și au potențial de dezvoltare”, mai spune Corina Martin, care precizează că trebuie să apară investitori cu resorturi mai mari.

Cât ne costă o vacanță în extrasezon

Potrivit ANAT, în “Litoralul pentru toți” 2015 sunt înscrise, deocamdată, 21 de hoteluri, însă numărul unităților de cazare ar putea fi mult mai mare.

„Avem semnale că mulți hotelieri au intenția să intre în acest program. Este adevărat că nu este o afacere nici pentru hoteluri și nici pentru agenții, dar din aceste sume proprietarii unităților de cazare reușesc să mai plătească utilități și să acopere cheltuieli pe care oricum le fac în perioada asta”, explică Marin de la ANAT.

Oferta de cazare din acest an este variată, de la una la cinci stele, posibilități de a comanda pachet cu mic dejun, demipensiune, pensiune completă și chiar all inclusive. Pe site-ul Asociației sunt și câteva variante de preț în formulele cu sau fără mic dejun.

Citiți și: Litoralul dispărut – de ce au devenit stațiunile românești de la Marea Neagră o destinație a extremelor

Astfel, în nordul litoralului (Constanța, Mamaia, Eforie) prețurile pleacă de la 205 lei de persoană pentru un sejur de șase nopți la hotel de o stea, fără servicii de masă. La două și trei stele, tot fără masă, o persoană plătește pe sejur 235, respectiv 265 de lei.

Pentru confort de două și trei stele, cu mic dejun, sejurul de șase nopți este de 325, respectiv 425 de lei de persoană. La patru stele cu mic dejun, turistul plătește 485 de lei pe sejur, în timp ce la cinci stele prețul este de 605 lei de persoană.

Tot în nord, programul are și oferte all inclusive. Pachetele includ cinci nopți, iar o persoană plătește 765 de lei la trei stele, 875 de lei la patru stele, și 985 de lei la cinci stele.

În sudul litoralului (Costinești, Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche), prețurile pleacă de la 159 de lei de persoană, fără servicii de masă, pentru șase nopți de cazare la hotel de o stea, și ajung până la 469 de lei la hotel de cinci stele, cu mic dejun inclus în pachet.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone