Jocul Pokemon Go a făcut 500 de milioane de dolari în doar două luni şi e pe cale să ajungă la un miliard de dolari, chiar dacă popularitatea sa a scăzut

Pokemon Go este un joc realizat de către Niantic Labs, fosta divizie de realitate augmentată a Google, în parteneriat cu Nintendo FOTO: Guliver / Getty Images
Pe lista deja lungă de recorduri doborâte de Pokemon Go se adaugă titlul pentru cel mai puţin timp necesar pentru ajungerea la 500 de milioane de dolari venituri de către un joc de mobil, acesta fiind pe cale să ajungă la un miliard de dolari până la finele anului, chiar dacă numărul jucătorilor a scăzut cu o treime la nivel mondial.
Share on Facebook0Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Puţine sunt jocurile de smartphone şi tabletă care au reuşit să obţină venituri mai mari de jumătate de miliard de dolari. Dintre ele, Pokemon Go este cel care a depăşit cel mai repede acest prag.

Jocul celor de la Niantic a doborât şi alte recorduri în cele câteva luni de când a fost lansat. Printre acestea, a devenit aplicaţia cea mai descărcată în prima săptămână de la lansare şi a fost jocul care a ajuns cel mai rapid la 50 de milioane de descărcări din Play Store.

Acum, conform analizei realizate de App Annie, Pokemon Go doboară un nou record, în ceea ce priveşte veniturile: jocul care a produs cel mai rapid jumătate de miliard de dolari. Suma vizează ambele platforme pe care este disponibil, atât Android, cât şi iOS.

Pokemon Go a depăşit, din punctul de vedere al vitezei cu care a generat venituri, jocuri precum Candy Crush Saga, Puzzle & Dragons sau Clash of Clans. Acesta a avut nevoie numai 60 de zile pentru a genera jumătate de miliard de dolari.

Candy Crush Saga a avut nevoie de peste 200 de zile pentru a genera 500 de milioane de dolari venituri. Puzzle & Dragons şi Clash of Clans au realizat acelaşi lucru în mai bine de 400 de zile.

Mai mult decât atât, conform celor de App Annie, Pokemon Go are toate şansele să depăşească un miliard în venituri până la finele anului. Chiar dacă jocul celor de la Niantic se află pe o pantă descendentă, are timp suficient pentru a câştiga până la sfârşitul acestui an încă 500 de milioane de dolari.

Reamintim, conform datelor publicate de firma de analiză Apptopia la finele lunii august, Pokemon Go s-a înscris pe o pantă abruptă care i-a adus o pierdere de aproximativ o treime din numărul de utilizatori activi zilnic. Jumătatea lunii iulie a reprezentat vârful pentru Pokemon Go, care înregistra la acea dată 45 de milioane de oameni care deschideau jocul zilnic. O lună mai târziu, la jumătatea lui august, doar 30 de milioane de oameni mai joacă Pokemon Go în fiecare zi.

Trendul este vizibil şi în ţara noastră: numărul românilor interesaţi de jocul Pokemon Go a scăzut de la peste un milion pe zi în primele trei săptămâni de la lansarea oficială din 19 iulie în ţară, la câteva mii pe zi în prezent, potrivit unei analize publicate zilele trecute de către compania de date şi tehnologie Quantum Data Science.

Share on Facebook0Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone