Iulian Stanciu: 20% din vânzările eMag vin din platforma Marketplace, în care am investit peste 4 mil. euro

Vânzările eMag, prin platforma Marketplace, sunt în creștere FOTO: Mediafax
Platforma prin care alţi retaileri parteneri îşi vând produsele a ajuns să contribuie cu 20% la afacerile totale ale eMag, iar în următorii doi-trei ani procentul se va dubla, a declarat, pentru News.ro, directorul general al eMag, Iulian Stanciu.

Platforma eMag Marketplace  a ajuns în februarie la 1.000 de magazine partenere. Aceasta are în ofertă 13.000 de branduri şi 1.100 de categorii listate, de la telefoane, electronice, electrocasnice şi jucării, până la produse de casă şi gradină, mobilă, cosmetice sau articole sportive.

„Am ajuns la un ritm de 100 de parteneri noi în fiecare lună, iar, prin dezvoltările pe care le vom face, viteza de integrare va creşte. Avem magazine partenere care au început afacerea special pentru a vinde prin Marketplace, alţii au creşteri de peste 50% de când au intrat în platformă“, explică Iulian Stanciu pentru News.ro.

Pe termen mediu, managerul se aştepată ca platforma de intermediere pentru magazine partenere să ajungă la 35-40% din totalul vânzărilor generate de retailerul online. Creşterea va fi susţinută şi investiţii în tehnologie şi de consolidarea brandului eMag.

Investiţiile realizate de eMag în Marketplace, în ultimii cinci ani, au depăşit patru milioane de euro şi au vizat achiziţia de hardware şi dezvoltarea platformei pentru integrarea rapidă a magazinelor partenere. Platforma atrage lunar 100 de noi parteneri, în medie, mai arată News.ro.

„Totul a fost dezvoltat de noi intern. Avem peste 20 de milioane de vizite, lunar, pe eMag. Produsele listate de către selleri prin Marketplace sunt integrate cu produsele operate direct de eMag şi nu avem cum să separăm traficul. Într-o vizita sunt vizitate mai multe tipuri de produse“, mai spune Iulian Stanciu.

Platforma Marketplace oferă posibilitatea fiecărui magazin partener să îşi stabilească singur condiţiile comerciale, taxele de livrare, politica şi taxele de retur.

Fondat în 2001 de antreprenori români, eMag este prezent şi în Bulgaria, Ungaria şi Polonia. În 2017, Stanciu estimează că vânzările generate de toate cele patru ţări, inclusiv Marketplace, vor atinge pragul de un miliard de euro.

Dante International, compania care administrează eMag.ro, a avut vânzări de circa 280 de milioane de euro în 2014, potrivit raportului financiar publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe, citat de News.ro.