Ikea ocupă și Internetul: 7% din vânzările din România vin din online

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, în martie 2007 FOTO: Guliver / Getty Images
Ikea România a avut 32.800 de comenzi online în primul an de la inaugurarea serviciului, reprezentând 7% din vânzările totale.

Din comenzile plasate până la 30 iunie 2015, majoritatea produselor comandate online au fost piese de mobilier (80%). În magazinul online se pot achiziţiona peste 85% dintre produsele din gama Ikea, scrie Mediafax.

Ikea a anunţat totodată că va reduce miercuri preţul pentru serviciul de colectare a produselor atât în magazin, cât şi pentru comenzile online, de la 49 lei la 29 lei. De asemenea, preţul transportului către Bucureşti şi judeţele Ilfov şi Prahova va scădea de la 1 leu la 0,75 lei pe kilogram, pentru comenzile plasate în magazin şi online.

Ikea este o companie de retail mobilier şi decoraţiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca a fost înregistrată în 1943, în Suedia.

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, în martie 2007. Până în unitatea 2010 a fost operată în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group.

Magazinul din Băneasa a înregistrat vânzări de 468,4 milioane lei (106 milioane euro) în anul de catalog 2014, 1 septembrie 2013 – 31 august 2014, în creştere cu 6,4% faţă de anul anterior.

Magazinul a fost vizitat de 3,23 milioane persoane în perioada analizată, cu 30.820 mai multe faţă de anul precedent, acestea achiziţionând 13,2 milioane de produse. Dintre acestea, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii şi decoraţiuni.

În iunie, Ikea a cumpărat un teren de 13,7 hectare pentru al doilea magazin din România, tot în Bucureşti, în zona bulevardului Pallady din sectorul 3.

La nivel mondial, retailerul suedez are peste 350 de magazine.