Idei de afaceri (de sezon): Iată businessurile care aduc câștiguri sigure în lunile decembrie și ianuarie

Târgurile de Crăciun, cum este cel de la Sibiu, sunt adevărate fabrici de bani pe timpul iernii FOTO: Mediafax
În timp ce marile corporații mai reduc turația în perioada sărbătorilor, unele sectoare din economie profită de această perioadă și își cresc vânzările cu până la 50%.

Dacă mulți antreprenori așteaptă anotimpurile calde pentru a-și ridica afacerea, unii oameni de afaceri preferă iarna. Sau cel puțin perioada sărbătorilor și a vacanței școlare.

Turismul, micile fabrici de produse tradiționale, florăriile, firmele de curierat și saloanele de înfrumusețare sunt doar o parte din domeniile care așteaptă iarna pentru a-și crește cifra de afaceri.

Sărbători cu aromă de cârnați și cozonaci

Micile fabrici de produse tradiționale își turează motoarele pe timp de iarnă. Dacă în restul anului acest tip de producători depind în general de târguri de specialitate sau evenimente izolate, pe timp de iarnă cerearea de produse alimentare specifice sărbătorilor este în creștere.

„Luna decembrie este foarte bună pentru procesatorii particulari de carne, dar și pentru cei din zona panificației”, explică Dragoș Frumosu, președintele Federațiilor Sindicatelor din Industria Alimentară. Potrivit acestuia, din decembrie până la începutul lui februarie, comenzile pentru produse alimentare tradiționale sunt în creștere. Însă de câștiguri beneficiază și micii producători.

Citiți și: Idei de afaceri: Ce domenii promit creşteri în 2016 şi cum putem profita de oportunităţile ivite

„Pe lângă produsele tradiționale cum sunt toba și cârnații, micii fermieri au și ei de câștigat. Crește și cererea de carne, organe sau membrane, pentru că mulți români își prepară singuri anumite produse tradiționale”, detaliază Frumosu.

Mai mult, o parte din crescătorii de animale primesc comenzi încă din timpul anului. Chiar dacă cea mai mare vânzare o au produsele și carnea de porc, și crescătorii de păsări au un bun randament în perioada sărbătorilor.

„Înregistrează creșteri semnificative și crescătorii de păsări, în special cei care comercializează carne de curcan”, mai spune Dragoș Frumosu. De altfel, mai tot sectorul agricol prosperă în perioada sărbătorilor. „Dacă pe primul loc în preferințele cumpărătorilor este carnea, și cozonacii și vinul au mare căutare”, adaugă Frumosu.

Din experiențele din anii trecuți, de la târgurile de Crăciun, vânzătorii de vin fiert câștigă dublu față de normal. Vânzarea minimă într-o zi era anul trecut de 100 pahare de vin fiert (250 de ml), la prețul de cinci lei paharul. Pentru cei 25 de litri de vin folosiți, negustorul obține 500 de lei. Dacă vinul era vândut vrac, la cel mult 10 lei litrul, câștigul era de cel mult 250 de lei.

Vacanțe cu zurgălăi

Jucătorii din industria turismului au vândut deja cea mai marte parte a pachetelor pentru sărbători. „Noi deja am încheiat mare parte a vânzărilor pentru sărbătorile de iarnă. Am avut cereri începând cu luna septembrie cu vârfuri în octombrie și noiembrie”, a declarat pentru Adevărul Financiar Aurelian Marin, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Citiți și: Idei de afaceri: ce câştiguri îţi poate aduce pasiunea pentru decoraţiuni

În decembrie și ianuarie, spune aceasta, încasările agențiilor de turism cresc cu până la 30% față de celelate perioade din an, cu excepția sezonului de vară. „În perioada de iarnă se vând în general destinațiile din România. Este căutată Valea Prahovei, se vând bine Moeciu și Bran, dar sunt cereri destul de ridicate pentru Maramureș, Bucovia, zona Sibiului. Și în acest an, în ciuda amenințărilor teroriste, am avut multe cereri pe extern, în special în capitalele europene care organizează târguri de Crăciun”, detaliază Marin.

Pachetele de Crăciun conțin în principal 3-4 zile de cazare, în timp ce pachetele pentru Revelion sunt de 3-5 zile de cazare. Pentru începutul lui ianuarie au fost rezervate, în medie, sejururi de șase nopți.

De pe urma acestor pachete de vacanță beneficiază și micii antreprenori din industria turismului. În cazul pensiunilor, proprietarii au o cerere mai ridicată la produsele tradiționale. De câștigat au și cei care organizează mici evenimente, cum ar fi tăiatul porcului sau colinde. Cu ceva bani în buzunr rămân și cei care organizează plimbări cu sania trasă de cai. Dacă este zăpadă bună și sunt și turiști mulți, un propietar de sanie poate câștiga și 500 de lei pe zi.

Sărbători printre buchete de flori

O altă industrie care prosperă în perioada Crăciunului și a Revelionului este cea a florăriilor. Vânzătorii de flori își dublează vânzările. Cererile sunt atât de mari încât prețurile florilor este și el mai mare cu până la 20%. Practic, cererile de flori și decorațiuni sunt în creștere de la Sfântul Andrei și până după Sfântul Ion.

Pentru câștiguri mai bune, operatorii de pe piața florăriilor se concentrează mai ales pe aranjamentele florale, în cazul cărora o negociere cât mai bună cu clientul poate aduce și un câștig dublu față de valoarea inițială a investiției.

Citiți și: Cum și din ce poți să faci bani de acasă: meseria ca hobby profitabil

Mulți florari combină florile cu bambus, cu brad sau diverse plante exotice, la care adaugă lumânări sau globuri colorate, crescând din start prețul final de vânzare. În ultima perioadă, vânzările de aranjamente florale au trecut și online. Cererea vine atât de la persoane fizice, cât și de la organizatorii de petreceri, un alt business care este în creștere în perioada sărbătorilor.

Și asta pentru că sunt foarte mulți cei care poartă nume tradiționale, Nicolae, Ștefan, Vasile sau Ion, și care vor să organizeze petreceri. Nu mai punem evenimentele speciale de Moș Crăciun și evident Crăciunul și Revelionul.

De pe urma acetor evenimente trăiesc bine și muzicanții, vânzătorii de baloane și artificii sau micii antreprenori din zona decorațiunilor.

Sărbători ca pe roate

În perioada cadourilor, mulți oameni apelează la societățile de curierat. O piață în creștere în România, în care numai curierii privați au o cifră de afaceri cumulată de peste 288 de milioane de euro. Chiar dacă vârful de lucru esta de Black Friday, curierii au comezi mai mari în perioada sărbătorilor decât în restul anului.

O piață bună de exploatat pentru serviciile de curierat rapid este cea a vânzărilor online. Marii retaileri online apelează la serviciile companiilor de curierat pentru distribuția cât mai rapidă a produselor în orice zonă acoperită de aceste servicii.

Citiți și: Cele mai bune afaceri la domiciliu: în ce domenii merg bine business-urile făcute acasă

La serviciile curierilor apelează și alte sectoare care beneficiază de vânzări ridicate în perioada de iarnă. Comenzile cresc și pentru cei care au o afacere pe segmentul bijuteriilor și podoabelor. Lejeritatea cumpărătorilor face ca majoritatea comenzilor să fie lansate online.

La fel se întâmplă și cu cei din zona vestimentară. Mulți clienți își cumpără anumite piese vestimentare din magazine online care oferă produse după care nu trebuie să te mai deplasezi la Roma, Milano, Paris sau Viena.