Idei de afaceri crescute în seră: cât și cum poți câștiga din vânzările de flori la ghiveci

O altă tendință a pieței românești de flori este comercializarea lor la ghiveci FOTO: Guliver / Getty Images
Prima lună de primăvară readuce la viață și vânzările proprietarilor de sere. Studiu de caz: afacerea de la Ciorogârla a familei Mara și un stoc de flori pregătit pentru luna martie deja epuizat.

Cel mai bine vândute flori din această primăvară sunt zambilele, dar merg bine și florile cyclamen și primulele multicolore la ghiveci. Toate sunt produse în serele de flori Biosolaris deținute la Ciorogârla de o familie de bucureșteni care, acum câțiva ani, a decis să lase în urmă agitația orașului pentru un trai liniștit în apropierea Capitalei, scrie Agrointeligența.

Cu un portofoliu de clienți bine consolidat, afacerea cu flori a familiei Mara este un model pentru toți cei care se gândesc să devină producători de flori. Astfel, producția parfumată din serele de la Ciorogârla se vinde bine pentru că florile sunt mult mai proaspete decât cele din import, dar și pentru că producătorul a știut mereu să urmărească tendințele pieței și să ofere ce se cere. Acum este clar momentul zambilei, iar familia Mara nu face față cererii, declarând, chiar din prima zi de martie, că este mulțumită de semnele bune ale primăverii.

“Toate florile pe care le-am avut pregătite pentru 1 Martie le-am vândut. Cele mai căutate au fost florile de sezon: primulă, zambilă și cyclamen. Noi nu vindem flori la fir, vindem doar la ghiveci. Nu pot aprecia dacă au fost sau nu mai căutate florile la ghiveci, pot să vă spun că în această perioadă de 1 și 8 Martie, nu putem acoperi cererea. La început de primăvară, prima dată se termină marfa și abia apoi este epuizată și cererea. Indiferent câte flori sunt aduse din import, tot nu este acoperită cererea de flori pentru această sărbătoare a primăverii”, a declarat pentru Agrointeligența, Mihai Mara, administratorul afacerii cu flori.

Florile la ghiveci câștigă teren

O altă tendință a pieței românești de flori este comercializarea lor la ghiveci.

“Bărbații, în general, preferă să ofere în dar persoanei iubite o floare la ghiveci, pentru că ține mai mult și te poți bucura de mireasma ei o perioadă mai îndelungată”, spune producătorul de flori din Ciorogârla.

Un alt secret al familiei Mara este că nu îi este teamă de vizitatori, ci încurajează bucureștenii să vină în seră și să își aleagă singuri florile, să vadă cum sunt cultivate și să primească sfaturi utile direct de la producător. Un alt mare avantaj este, normal, prețul mai mic.

”Oamenii preferă să vină să cumpere flori direct de la noi decât să meargă în piețe sau la florăriile specializate unde prețul este mult mai ridicat. Poate că și faptul că suntem amplasați foarte aproape de București face ca numărul clienților să crească. Persoanele care cumpără de la noi sunt bucureștenii, care dau o fugă cu mașina, până la sera noastră, de unde pot lua flori pe alese și la prețuri mult mai mici decât în alte părți”, a vorbit Mihai Mara despre modul în care serele Biosolaris își atrag și își fidelizează clientela.

Citiți mai mult despre acest subiect pe Agrointeligența.ro.