Iată turistul român: e econom și își alege cu grijă destinațiile de vacanță

Cea mai populară destinație de vacanță a Bătrânului Continent este Spania, țară care a atras aproape un sfert din totalul turiștilor europeni. România, în schimb, a fost vizitată de doar 1% din turiștii UE.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Potrivit celui mai recent studiu Eurostat, care compilează datele pentru 2013, rezidenții din statele UE au făcut 1,18 miliarde de călătorii (vacanțe și de afaceri), care au însumat 6,2 miliarde de înoptări, cheltuind în total 416 miliarde de euro. Destinațiile în afara granițelor Europei au reprezentat doar 15% din total, cu 5,7% în cazul Americii și 4,1% al Continentului Negrru.

Românii care aleg destinații externe sunt în proporție mai redusă decât media UE. De remarcat că, dacă regula în UE este ca cea mai vizitată țară să fie una vecină celei de rezidență a turistului statistic, românii preferă Italia. Celelalte excepții sunt: Italia (Spania),  Lituania (Marea Britanie), Ungaria (Germania), Slovacia (Croatia) și Marea Britanie (Spania).

Peste 35% dintre cei care pleacă în străinătate își planifică vacanța cu câteva luni înainte și optează pentru oferte care pot fi reduse și cu 50% față de prețul de listă. Un comportament de consum profitabil și pentru agenții, care vând pachete în cantități mari și au câștig sigur.

„Principalul business este pe piața de early-booking. În jur de 35% dintre turiști își planifică vacanța din timp. Mai există o categorie care își cumpără biletul cu câteva săptămâni, o lună, înainte de a pleca în concediu. Cei care optează pentru ofertele last-minute sunt în proporție de 14% din totalul turiștilor”, declară pentru Adevărul Financiar Elena Anghel, managing director Prestige Tours.

 

 

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone